لزوم توجه به مسائل مناطق کم برخوردار شهر اصفهان

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه آموزش، سلامت و امنیت از موضوعات مهم و اساسی جامعه است، گفت: اگر مسائل و مشکلات اجتماعی در زمان مناسب مورد توجه نهادهای مسئول قرار نگیرند، به طور قطع به آسیب اجتماعی تبدیل خواهند شد.

به گزارش ایمنا، سید محسن سجاد در کارگروه ارتقاء امور اجتماعی فرهنگی و سلامت استان که به میزبانی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به مشکلات و مسائل مناطق محروم شهر توجه کنند تا علاوه بر رفع مشکلات این مناطق از تسری آنها به سایر مناطق شهری نیز جلوگیری شود.

وی گفت: برای رفع مسائل و مشکلات مناطق کم برخوردار و رسیدگی بهتر باید آنها را دسته بندی و اولویت بندی کرد تا هر یک در کارگروهی تخصصی بررسی و راه حل مناسبی برای آن ارائه شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان درخواست کرد: مشکلات و کمبودهای این منطقه را دسته بندی و اولویت بندی کند تا در کارگروه تخصصی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

۱۹ مرکز فرهنگی ورزشی در منطقه ۱۲

علی باقری، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به وسعت ۸۲۲۳ هکتاری این منطقه گفت: این منطقه از شمال با بلوار معلم، ‌از جنوب با خیابان بهارستان، از شرق با آزاد راه معلم و از غرب با خیابان امام خمینی(ره) هم مرز است.

وی جمعیت این منطقه را در سال ۹۶، ۱۳۹ هزار و ۶۳۰ عنوان کرد و افزود: نرخ با سوادی این منطقه ۹۱ درصد بوده که جایگاه هشتم را در بین مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان به خود اختصاص داده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سرانه فضای سبز این منطقه به ازای هر نفر ۲۱.۶ مترمربع است، گفت: این منطقه در حال حاضر دارای ۱۹ مرکز فرهنگی ورزشی و نیز ۲۸ مسجد است.

وی با بیان اینکه این منطقه متشکل از محله‌های نگین، مهدی آباد،  ملک‌ شهر، امیرعرب، ‌ناصر خسرو، کوثر(قدس)، عاشق آباد، ‌منطقه صنعتی امیرکبیر، امین آباد و محله محمود آباد است، افزود: حدود ۱۳ درصد از جمعیت این منطقه در محله‌ ناصر خسرو ساکن هستند.

باقری کمبود فضای سبز، کمبود فضای ورزشی، کمبود مراکز مذهبی، ‌کمبود مراکز آموزشی و مدرسه و نبود مراکز بهداشتی را از مشکلات ناصر خسرو برشمرد و گفت: علی رغم وجود فرهنگسرا، سالن مطالعه و ورزشگاه امیرالمومنین در این محله همچنان کمبود امکانات از مشکلات اصلی اهالی این محله است.

وی افزود: تملک و آزاد سازی و ساخت ادامه خیابان مفتح به آزادگان و راه اندازی مرکز تخصصی توانمند سازی بانوان در محله امیر عرب، ساخت پارک و بازیکده کودک ایثار، ‌تملک و آزادسازی خیابان ایثار از مهمترین پروژه های عمرانی امسال منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان است.

ارائه آموزش و توانمندسازی بانوان

مجتبی ناجی، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان نیز در این کارگروه با بیان اینکه اورژانس اجتماعی بهزیستی آمادگی ارائه خدمت به همشهریان است گفت: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را به این اورژانس برای رسیدگی اعلام کنند.  

وی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان برای ارائه آموزش و توانمندسازی بانوان در رابطه با خود اشتغالی و حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست آمادگی دارد، افزود: بهزیستی آماده است در محله‌های کم برخوردار مرکز مشاوره تاسیس و مشاوران خبره آن را هم تامین کند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان نیز با بیان اینکه برگزاری این کارگروه در مناطق کمک زیادی به رفع مشکلات خواهد کرد، گفت: مرکز بهداشت استان آمادگی دارد تا در صورتی که فضای مناسب و کافی در اختیارش قرار بگیرد برای ساخت پایگاه بهداشتی در مناطق کم برخوردار اقدام کند تا مشکلات و کمبود امکانات بهداشتی منطقه تا حدی رفع شود.  

کد خبر 380964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.