سرپرست جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معارفه شد

آیین معارفه سرپرست جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه سرپرست جدید شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان که پیش از ظهر امروز دوشنبه دهم تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در شرایط کنونی یک سازمان پیشتاز در کشور است که با تحقق انجام طرح ها و مدل های فناوری، با تمام توان نوآوری و کارآفرینی را عینیت بخشیده است اما برای پیشتاز ماندن باید هزینه و تلاش بیشتری داشت.

وی ادامه داد: یک سازمان برای پیشتاز ماندن باید فعال و چابک باشد، خود را زندانی برخی قوانین نکند و الگوی توسعه را با توجه به ذی نفعان خود طراحی کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امروز یک سازمان یکپارچه است که هر کدام از اجزا اداری آن دارای توانمندی های بسیار بالایی است و بر همین اساس ذی نفعان از این سازمان انتظارات پیچیده ای دارند.

وی افزود: امروز مردم یکی از ذی نفعان این مجموعه هستند و انتظار دارند که برای آنها شغل ایجاد شود حتی آنها که تحصیلات عالی ندارند باید برای آنها ایجاد اشتغال کرد و از این نظر کارآفرینان وظیفه سختی برعهده دارند.

برومند با بیان اینکه تولیدکنندگان نیز از ذی نفعان شرک علمی تحقیقاتی محسوب می شوند، گفت: ادامه فعالیت صنایع در گرو تجهیزاتی است که امروز به دلیل برخی مشکلات توان ‌و امکان تامین ندارد و فناوری و نوآوری شهرک می تواند کمک کننده صنایع باشد.  

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: باید خوشه های توسعه کشور را پرورش داد و حمایت کرد این وظیفه است و ما در قبال رفع نیازهای مردم مسئول هستیم؛ حتی در برابر افرادی که دغدغه محیط زیست و آب دارند باید برای نیازهای آنها نیز چاره اندیشی شود، بنابراین ما مجموعه ای پیچیده ای از ذی نفعان و نیازهاشان را داریم و این نیازها و پیچیدگی ها روز به روز بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: برای چنین شرایط پیچیده ای مجموعه ما باید همواره در حال فکر کردن باشد و ایده های جدید را دریافت کند و راه حل ارائه کند.

برومند ادامه داد:همه مجموعه ما یک تیم است که در آن نگاه سنتی مدیر و کارمند در آن وجود ندارد، در تیم ما همه باید با ایفای نقش خود به پیشرفت کشور بایندیشند و منافع خود ر ا در منافع سازمان بدانند بنابراین این تیم که در حوزه نوآوری و فناوری کار می کند باید گسترده تر و صمیمی تر شود تا هر سدی را از راه خود بردارد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: رمز موفقیت هر سازمانی برای پیشتاز بودن توجه نکردن به حواشی، حل مشکلات از طریق گفتمان و پرهیز از قضاوت های زود هنگام است.

نیروی انسانی خلاق، مهمترین عامل توسعه اقتصاد دانایی محور

همچنین جعفر قیصری، سرپرست جدید شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان اظهار کرد: امروزه توسعه اجتماعی و اقتصادی مبتنی بردانایی از مهمترین ضروریات و خواسته های کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه است. تغییر نگرش از اقتصاد متکی به سمت اقتصاد دانایی محور زمینه ساز ایجاد و مراکز رشد شده است. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین و بزرگترین مجموعه از این نوع در کشور بی نظیر بوده است. طی نزدیک به سه دهه فراز و فرودهای مختلف این حرکت به همت کارکنان خدوم، شرکت های فعال و مدیران پرتلاش و درایت روسای سابق با وفقیت طی شده است.

وی افزود: از آنجایی که پیشرو بودن نباید سازمان و نیرو انسانی آن را در دام همه چیز دانی و بی نیازی از نظارت موثر بیاندازد، براین اساس یکی از محورهای کاری تمرکز بر اصلاح و بهبود فرآیندها، افزایش چابکی سازمانی و کارآیی منابع انسانی و بهره بردای از سایر منابع خواهد بود.

قیصری با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۰۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک فعالیت های تجاری متنوع و ارزنده ای در زمینه ارائه خدمات و محصولات فناورانه به بازار های گوناگون دارند، گفت: با این وجود تا رسیدن به شرایط مطلوب راهی طولانی باقی است، همفکری، برنامه ریزی و اقدامات مشترک با شرکت های فعال در راستای حمایت از برندسازی و تجاری سازی فناوری چه در سطح ملی و بین المللی یک محور کاری مهم است.

سرپرست جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: نیروی انسانی دانا، خلاق و توانمند مهمترین عامل در  توسعه اقتصادی دانا محور است و دانشگاه ها نقش کلیدی در تربیت و تامین چنین نیروهایی دارند.

وی ادامه داد: هر ساله شمار زیادی پایانه نامه کارشناسی ارشد ارائه می شود که جهت دهی به تعدادی از آنها می تواند پاسخگوی نیازهای پژوهشی و فناوری شرکت ها باشد، براین اساس همکاری با دانشگاه ها یکی دیگر از محورهای خواهد بود.

قیصری اظهار کرد: بهبود مستمر بهره وری سازمان، افزایش کمی و کیفی تجاری سازی فناوری، تامین تکنولوژی خطوط تولید در صنایع بزرگ، ایجاد و گسترش بازارهای بین المللی محصولات و خدمات فناورانه، تعیین و حرکت به سوی برخی فناوری های راهبردی و های تک و مشارکت با دانشگاه های استان برای ایجاد، انتقال و توسعه فناوری از اهداف این سازمان خواهد بود.  

شهرک علمی و تحقیقاتی به مدیریتی با انگیزه نیاز داشت

در ادامه سید مهدی ابطحی، رئیس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: یک سال پیش در شروع مسئولیت خود گفتم مسئولیت خطیری به من واگذار شد اما برای من قابل پیش بینی نبود که کوتاه مدت باشد.

ابطحی ادامه داد: طی یک سال تغییرات و جابه جایی هایی اعمال شد، نگاه نو به ارزشیابی همکاران لازم بود و با پذیرفتن ریسک برخی از اقدامات، امروز نتایج حاکی از اثرات مثبت تصمیم گیری های یک سال اخیر است. 

رییس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: بسیار خرسندم که آینده سازمان به دست مدیران جوان است هرم سازمانی شهرک بسیار مناسب بوده و جوانان آینده خوبی را برای این سازمان رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: این مجموعه به همکارانی دانا، شرکت های دانش بنیان سخت کوش و نیروهای خدماتی متخصص به مدیریتی با انگیزه نیاز داشت و به اعتقاد من مدیریت جدید موفق تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان این مراسم جعفر قیصری به عنوان سرپرست جدید شهرک علمی و تحقیقاتی معرفی و  از سیدمهدی ابطحی رییس سابق این مجموعه به پاس یک سال تلاش، قدردانی شد.

کد خبر 380960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.