انجام بیش از یکصد هزار ابلاغ الکترونیک در لنجان

لنجان_رییس دادگستری لنجان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰۶ هزار ابلاغ الکترونیکی در این شهرستان انجام شد، گفت: کاهش هزینه از مزایای اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، جمشید رضایی در جمع مردم زرین‌شهر آیت‌الله شهید بهشتی را از مهمترین عناصر تاثیرگذار در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: وی از جمله چهره‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی به شمار می‌آمد که در دانشگاه و حوزه علمیه تحصیل کرده و منشأ خدمات بسیاری در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به خدمات قضایی شهید بهشتی، عنوان کرد: این شهید بزرگوار در تدوین قانون اساسی و ایجاد قوه‌قضاییه نقش بسزایی را ایفا کرد.

رییس دادگستری لنجان تصریح کرد: با وجود همه فشارهایی که بر شهید بهشتی وارد می شد در مدت کوتاهی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت خدمت به‌دست آورد، بزرگترین خدمات انجام داد و قوه‌قضاییه را بر اساس موازین اسلامی سازماندهی کرد.

رضایی ادامه داد: دشمنان به خوبی شخصیتی‌هایی همچون شهید بهشتی را شناخته بودند و می‌دانستند اگر او وظایفی را عهده‌دار شود، پیشرفت‌های زیادی ایجاد خواهد شد، بنابراین در گام نخست شهید بهشتی را ترور کردند.

وی با اشاره به ایجاد تحولاتی در قوه‌قضاییه خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی دفتر خدمات قضایی در شهرستان، زمینه مناسب برای ارایه خدمات الکترونیک قضایی را فراهم شده است.

رییس دادگستری لنجان اضافه کرد: اجرای طرح ابلاغ الکترونیک در شهرستان منجر به خدمات‌رسانی آسان و بهتر به مردم، کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع می‌شود، زیرا در گذشته مامور ابلاغ با لباس فرم برای ابلاغ اوراق به منزل اشخاص مراجعه می‌کرد، اما امروز بدون نیاز به مراجعه حضوری، افراد می‌توانند بر روی گوشی تلفن همراه اطلاعات اوراق قضایی را دریافت و مطالعه کنند.

رضایی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰۶ هزار ابلاغ الکترونیکی در این شهرستان انجام شد، تصریح کرد: کاهش هزینه از دیگر مزایای اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه زیبنده ایران نیست که دومین کشور جهان در تشکیل پرونده‌های قضایی باشد، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ایران بیش از چهار برابر استاندارهای قضایی دنیا پرونده به قاضی ارجاع می شود.

رییس دادگستری لنجان اضافه کرد: در یک سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار و ۱۵۰ پرونده در دادگستری لنجان تشکیل و ۶۰ هزار و ۱۲۷ پرونده از این تعداد منتهی به صدور رای شده است.

کد خبر 380955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.