در برابر فشارهای بین المللی کوتاه نمی آییم

وزیر امور خارجه گفت: در برابر فشارهای بین المللی کوتاه نمی آییم و ما همراه مردم دنیا، آنها را مجبور خواهیم کرد که جز با زبان احترام با ملت ایران سخن نگویند و هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنند.

به گزارش ایمنا، «محمدجواد ظریف» در آئین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: فشارهایی که امروز آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده ناشی از قدرت آمریکا و ضعف ما نیست.

وی ادامه داد: در برابر فشارهای بین المللی کوتاه نمی آییم و ما همراه مردم دنیا، آنها را مجبور خواهیم کرد که جز با زبان احترام با ملت ایران سخن نگویند و هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنند. فشارهایی که امروز آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده ناشی از قدرت آمریکا و ضعف ما نیست. این فشارها به خاطر شکست‌های مستمر آمریکا در حوزه منطقه‌ای و بین المللی در برابر ایران است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که ایران با توافق برجام از زنجیرهایی که به دست آن زده شده بود آزاد شده و حضورش را افزایش داده است. آمریکا برای اینکه علیه ایران حامی پیدا کند به هر وسیله‌ای متوسل می‌شود. آمریکایی‌ها وادار شدند که از تنها حربه باقی مانده که حربه اقتصادی بود، استفاده کنند.

ظریف با بیان اینکه امروز ایران در حوزه میدانی در موضع ضعف نیست به طوری که آمریکایی‌ها در عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خوردند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در حوزه اقتصادی از فرصت میان مدتی که با حاکمیت دلار بر صحنه اقتصادی وجود داشت، سعی کردند فشارهایی بر ما وارد کنند اما در حقیقت در درازمدت برای خودشان مشکل ایجاد کردند. اخیراً روسیه و چین تصمیم گرفتند که معاملات خود را بدون دلار انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ایران در چند سال گذشته نشان داد که در برابر احترام با احترام برخورد کرده و در برابر فشارها مقاومت می‌کند، خاطر نشان کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و بر گردن مسئولان حق بالایی دارند به همین دلیل باید با تأمین معیشت آنها و تقویت تولید برای این مردم همه تلاش خود را انجام دهیم.

کد خبر 380942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.