نگهداری فضای سبز با وجود بحران کم آبی در اولویت قرار دارد

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: موضوع کم آبی هنوز وجود دارد و باتوجه به این شرایط نگهداری از فضای سبز در اولویت است از این رو باید همه در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند.

به گزارش ایمنا، حسین امیری امروز(دوشنبه) در جلسه هماهنگی ستاد معاونت خدمات شهری اظهار کرد: وجود فضای سبز در شهرها علاوه بر آنکه باعث زیبایی شهر می شود، محلی برای تفریح و گذران اوقات فراغت شهروندان به شمار می آید و همچنین در کاهش مشکلات محیط زیست مانند آلودگی هوا تأثیر مستقیم دارد در واقع توسعه و ایجاد فضای سبز به عنوان یکی از مهمترین عوامل رفع آلودگی‌های محیط زیست شناخته شده است.

وی افزود: فضای سبز شهری مانند یک ریه سالم در محیط زندگی عمل می کند و نقش برجسته‌ای در حفظ محیط زیست و تفریح انسان‌ها دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه زندگی شهرنشینی امروز ایجاب می کند که شهروندان بتوانند لحظاتی را به دور از استرس در فضای سبز شهری با خیال آسوده سپری کنند، خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار سال ۹۷، مساحت کل اکولوژیک فضای سبز اصفهان بیش از پنج هزار و ۴۰۰ هکتار است.

امیری با تأکید بر ضرورت توزیع متعادل فضای سبز در بین مناطق مختلف شهری، اظهار کرد: در میان مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان مناطق چهار، پنج و شش دارای بیشترین سرانه فضای سبز است که در تلاشیم با توزیع متوازن فضای سبز در کل مناطق، همه مردم بتوانند از پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر بهره ببرند.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز شهری یکی از شاخص‌های مهم بهبود کیفیت زندگی به شمار می‌آید، تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر شهروند اصفهانی ۷. ۲۷ متر مربع فضای سبز وجود دارد که ۵۸.۳ متر مربع آن سرانه فضای سبز تفرج گاهی است و برای رسیدن به چشم اندازهای تعریف شده و استانداردهای جهانی این سرانه باید توسعه یابد که یکی از راه حل های آن توسعه حجمی فضای سبز است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: با توجه به مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین اگر فضای سبز شهری توسعه نیابد سلامت شهروندان به خطر می افتد از طرفی باتوجه به کاهش بارندگی ها و خشکسالی در سال های اخیر توانستیم با تلاش زیاد فضای سبز موجود در سطح شهر را حفظ کنیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت های آبی در سال اخیر توانستیم بیش از ۱۵ هکتار توسعه فضای سبز در شهر اصفهان داشته باشیم، همچنین بیش از ۱۹۸هزار اصله درخت و درختچه نیز در سال ۹۷ کاشته ایم.

معاون خدمات شهری با بیان اینکه بحران آبی به طور کامل بر طرف نشده است، تصریح کرد: موضوع کم آبی هنوز وجود دارد و باتوجه به این شرایط نگهداری از فضای سبز در اولویت است از این رو باید همه در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند.

امیری با بیان اینکه نگهداری و توسعه فضای سبز بخش زیادی از بودجه شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت حفظ و نگهداری فضای سبز در سال جاری ۳۳ درصد بودجه معاونت خدمات شهری بیش از ۲۴۳ میلیارد تومان برای  فضای سبز شهری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 380936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.