۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
در ستایش کیارستمی

کمی دورتر از فیلم هایش آنجا که دوربین عکاسی را به دست می گرفت و غوغا می کرد و شاید از آنجا هم دورتر درست نزدیک بوم و قلم و نقاشی اش بتوانید بهترین هایش را پیدا کنید او هنرمند هفت سرزمین بود و به راستی امروز ستایش حق او است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کیارستمی تنها خالق فیلم‌هایی چون طعم گیلاس و باشو، غریبه کوچک نبود بلکه عکاس و نقاش هم بود و امروز هنرمندان جوان در ستایش  او گرد هم آمده‌اند تا برخی با عکس‌هایشان و دیگری با نقش در نقش زدن‌هایشان گوشه‌ای از هنر این هنرمند بزرگ را ستایش کنند.

احسان نصری در خصوص نمایشگاه "در ستایش او" به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در این نمایشگاه همراه با تعدادی از عکاسان تهران به استاد کیارستمی پرداخته ایم و عکس‌ها ارتباط مستقیم و غیرمستقیم به این استاد دارد.

کریتور این نمایشگاه هدف برگزاری آن را ادای احترام به این هنرمند می‌داند و ادامه می‌دهد: در بخش دیگر این نمایشگاه شش فیلم از شاگردان کیارستمی به نمایش گذاشته شده است، آثاری که در جشنواره دانشگاه شیکاگو نیز اکران شده‌ است.

او در خصوص کارگاه‌هایی که در کنار این نمایشگاه برگزار شد، می‌گوید: در بخش جانبی کارگاهی با حضور علی خالد و صادق ادهم مجسمه ساز خوبمان برگزار شد و شرحی از "من با شما هستم" را با تنه درخت و چیدمان آینه تصویر کیارستمی را انجام دادند و بازدیدکنندگان نظرشان را درباره کیارستمی بر روی تنه درخت به یادگار گذاشتند.

نصری با اشاره به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد: سه سال گذشته مجموعه‌ای از عکس‌ها و ویدیوهایی را درباره کیارستمی گردآوری و در یک کتاب چاپ کردم حال خارج از تهران نمایشگاهی با هدف ادای احترام به کیارستمی برگزار شده است  و خوشحالم که با استقبال چشم گیری روبرو شده است.

به گزارش ایمنا، "درستایش او" نمایشگاه گروهی عکس  و ویدیو در گالری اکنون است که از جمعه ۷  تا ۱۹ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در خیابان خاقانی کوچه افشین (۱۴) بن بست حریر شماره ۹ میزبان هنر دوستان است.

کد خبر 380930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.