فعالیت ۲۲ ساعته پایانه‌های مسافربری/۸۰ درصد بلیت اتوبوس‌ها اینترنتی به فروش می‌رود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: در پایانه مسافربری صفه امسال اتوماسیون بار به منظور نظارت بر حمل بار اتوبوس‌ها برای جلوگیری از بارگیری بارهای پُرخطر، راه‌اندازی می‌شود که در این ارتباط مصوبات لازم دریافت شده است.

عباس محبوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در شهر اصفهان پنج پایانه فعال است که چهار پایانه برون استانی و یک پایانه درون استانی است، البته در تلاشیم تا پایانه صمدیه را در سال جاری برون شهری کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از سطح پنج پایانه مسافربری شهر اصفهان جابه جا شدند که ۱۶۵ شهر مقصد و مبدأ مسافران بوده است، گفت: در فصل تابستان و ایام نوروز پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان ۲۲ ساعت فعال و تنها دو ساعت تعطیل است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بلیت اتوبوس‌ها اینترنتی و با تخفیف ویژه به فروش می‌رود.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در پایانه کاوه در سال گذشته، گفت: پس از ۲۰ سال اتوماسیون بار در فضای انتهایی پایانه کاوه با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال راه‌اندازی شد که هدف از راه‌اندازی آن تجمیع بارها و همچنین نظارت دقیق بر بارهایی است که توسط اتوبوس‌ها جابه جا می‌شود تا تخلفی صورت نگیرد.

محبوبی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های بارز این اتوماسیون جلوگیری از قاچاق کالا و مواد مخدر، تجمیع دفاتر خارج از پایانه که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، نظارت بر حمل بار با اتوبوس‌ها جهت جلوگیری از بارگیری بارهای پرخطر و بیمه نامه اطمینان شهروندان نسبت به جابه جایی ایمن بار است.

 وی ادامه داد: برای کاهش ترافیک پایانه کاوه، در صدد خرید زمین در شمال شهر اصفهان هستیم تا خدمات اتوبوس‌ها از جمله باس‌واش، تعویض روغن و دپوی اتوبوس‌ها به شمال اصفهان انتقال داده شود، اما پایانه کاوه جابه جا نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی دستگاه دیزل ژنراتور در پایانه کاوه گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان در پایانه کاوه با کمبود برق مواجه بودیم، دستگاه دیزل ژنراتور ۴۵۰ kva برای این پایانه خریداری شده که در مواقع ضروری و قطعی برق می‌تواند برق مورد نیاز پایانه را تامین کند.

وی اظهار کرد: با توجه به توقف اتوبوس‌های برون شهری رو به روی پایانه کاوه که باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شد، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور، دوربین نظارتی نصب شده تا پلاک اتوبوس‌هایی که توقف می‌کنند ثبت و اعمال قانون انجام شود.

محبوبی تاکید کرد: پایانه کاوه جابه جا نمی‌شود، اما برای باس‌واش و تعویض روغن اتوبوس‌ها، قطعه زمینی به وسعت ۱۰۰ هزار مترمربع در نظر گرفته شده تا خدمات اتوبوس‌ها را انتقال دهیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست اجرا در پایانه صفه نیز تصریح کرد: در پایانه صفه امسال اتوماسیون بار به منظور نظارت بر حمل بار اتوبوس‌ها جهت جلوگیری از بارگیری بارهای پُرخطر، راه‌اندازی می‌شود که در این ارتباط مصوبات لازم دریافت شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی اتوماسیون بار، تجمیع بارها و همچنین نظارت دقیق بر بارهای در حال جابه جایی توسط اتوبوس‌ها است تا تخلفی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه سوخت گازوئیل پایانه صفه در حال احداث است، گفت: با توجه به حجم بالای تردد اتوبوس‌ها از جنوب کشور به پایانه کاوه برای تامین سوخت، جایگاه سوخت در پایانه صفه در حال احداث است.

محبوبی با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای در پایانه مسافربری جی، گفت: دستگاه دیزل ژنراتور ۱۰۰ kva برای پایانه جی تهیه شده که در مواقع ضروری و قطعی برق می‌تواند برق مورد نیاز پایانه مسافربری جی و مرکز معاینه فنی مجاور آن را تامین کند.

وی با اشاره به تغییر ساعت فعالیت مرکز معاینه فنی جی، گفت: این مرکز از ابتدای تیرماه سال‌جاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعداز ظهر فعال خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ادامه داد: در مرکز معاینه فنی خودروها در مجاورت پایانه جی فقط معاینه فنی خودروهای سبک انجام می‌شود و این مرکز با سه خط فعال روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ خودرو را معاینه فنی می‌کند.

وی با اشاره به برخورد با جارچی‌ها در بعضی از پایانهها، گفت: در این راستا تعاملی با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان انجام شده تا از سامانه سناسفر زمان سفرها اعلام شود و فعالیت جارچی‌ها به حداقل برسد؛ البته شهروندان در صورت مشاهده جارچی‌ها می‌توانند مراتب را اطلاع دهند تا برخورد قانونی توسط اداره راهداری انجام شود.

محبوبی افزود: شماره ۱۳۷ شهرداری اصفهان و شماره تلفن‌های ۸۲- ۳۴۳۹۹۹۸۰ سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان است.

کد خبر 380923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.