هنر را دستاویزی برای رفع کمبود خنده کرده‌ایم

کارگردان تئاتر خانه با اشاره به اینکه احساس می‌کنم به شدت کمبود خنده داریم ، گفت: ما نمی‌دانیم که کارهای سخیف تا چه حد به ما آسیب می زند اما باز هم دوست داریم که آنها را ببینیم.

به گزارش ایمنا، عماد قلی پور در خصوص مشکلات تئاتر می گوید: بسیاری از مخاطبان امروز تئاتر کسانی هستند که به دنبال تئاترهای خنده دار می‌گردند و این موضوع باعث شده است که تئاترهای ما به این سمت و سو بروند.

کارگردان تئاتر خانه ادامه می دهد: سال ۸۰ تابوهای موضوع مربوط به خیانت شکست و تمام نمایشنامه‌ها به این سمت سوق پیدا کرد و تئاتر  از این موضوع اشتباع شد، در این میان البته نقش رسانه‌های غربی مثل ماهواره را هم نباید نادیده گرفت. به دنبال این اشباع شدن اکنون خوراک دیگری جایگزین شده و آن تئاترهایی است که تنها خنده دار است و هیچ بار هنری دیگری ندارد و اندیشه در آن ها به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

قلی پور با اظهار تأسف از اینکه ما در هنر به دنبال کمبودهای خود می‌گردیم و به شدت کمبود خنده داریم و به همین خاطر هنر را دستاویز این کار قرار داده ایم، می گوید: رویکرد جامعه شناختی کارگردان است که می‌گوید چه متنی را انتخاب کند؛ از ۱۷-۱۶ سال پیش که رویکرد تجاری وارد تئاتر شد ناخودآگاه سلیقه تئاتری‌ها را هم تغییر داد، اینکه تئاتر یا باید بخنداند و یا بگریاند. متاسفانه بسیاری از تئاتری‌های ما تنها این دو ژانر را می‌شناسند و به ژانرهای دیگر کاملاً بی اعتنا هستند.

به گزارش ایمنا، تئاتر خانه به نویسندگی نغمه ثمینی و به کارگردانی عماد قلی پور از یکم تا بیستم تیرماه  در تالار فرشچیان روی صحنه می‌رود.

کد خبر 380919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.