کاهش ۷۵ درصدی وابستگی کشور به واردات

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از تسریع در تامین مواد اولیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان MDI خبرداد و گفت: با تامین خوراک شرکت کارون و افزایش تولید این واحد صنعتی ۷۵ درصد مواد اولیه تولید صنایع پلی اورتال‌ها به ویژه صنعت کفش از داخل کشور تامین خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از درگاه خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت فرشاد مقیمی با اشاره به ایجاد بسترهای لازم برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع از داخل کشور و کاهش وابستگی به خارج، اظهار کرد: در راستای انجام ماموریت های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و براساس گزارش های واصله و بررسی های انجام شده، نشست مشترکی با محوریت افزایش ظرفیت تولید و تامین بازار داخلی MDI (متیل دی فنیل دی ایزوسیانات) با دو شرکت بزرگ کارون و فناوران برگزار شد.

وی افزود: در این نشست پس از بحث و بررسی پیرامون تامین محصولات تولیدی شرکت‌ها و به منظور جلوگیری از رقابت منفی در فضای قیمتی  MDIکه تاثیر زیادی بر پلی اورتال‌ها به ویژه صنعت کفش دارد، مقرر شد برای تولید حداکثری، تامین خوراک شرکت کارون از سوی شرکت فناوران انجام گیرد.

مقیمی با اشاره به تاثیر افزایش تولید این شرکت بزرگ در روند صعودی صادرات صنایع پایین دستی و کاهش ۷۵ درصدی وابستگی کشور به واردات  MDI، گفت: افزایش تولید MDI در مرحله اول بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت و در زنجیره‌های بعدی تولید نیز منجر به توسعه صادرات محصولات با ارزش افزوده بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: عرضه مناسب این محصول در بورس در کاهش هزینه تولید صنعت کفش نیز موثر بوده و منجر به توسعه صادرات این صنعت خواهد شد.

مقیمی اضافه کرد: به همین دلیل این شرکت با تامین خوراک مورد نیاز موظف است با ۱۰۰ درصد ظرفیت اقدام به عرضه این محصول در بورس نماید. افزایش عرضه در بورس علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی در کاهش قیمت  MDIموثر خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این اقدام را در راستای تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز پلی اورتال ها و صنعت کفش برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با تولید این محصول در داخل کشور شاهد ایجاد رونق در صنایع مهم و مزیت داری همچون صنعت کفش باشیم.

کد خبر 380915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.