تکمیل ساماندهی بافت تاریخی گذر چهارسوق تا پایان مردادماه

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از ساماندهی بافت تاریخی گذر چهارسوق خبر داد و گفت: این پروژه تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تا یایان مردادماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: گذر چهارسوق حدفاصل خیابان سنگتراش‌ها تا خیابان خاقانی در منطقه پنج شهرداری اصفهان واقع شده که ساماندهی این گذر در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طول پروژه ساماندهی گذر چهار سوق ۴۶۰ متر با عرض متغیر هفت تا ۱۰ متر است، تصریح کرد: کل پروژه سه هزار و ۹۵۰ متر است که از تاریخ ۲۶ آذرماه ۹۷ با مبلغ پیمان هشت میلیارد ریال در پنج فاز تعریف و آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خبر از پیشرفت ۸۰ درصدی ساماندهی بافت تاریخی گذر چهار سوق داد و گفت: فاز چهارم این پروژه از ۱۶ تیرماه سال جاری از کیلومتر ۳۶۰ تا ۴۶۰ آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: فاز پنجم پروژه ساماندهی بافت تاریخی گذر چهارسوق از کیلومتر ۱۳۰ تا ۱۶۰ به طول ۳۰ متر در بخش انتهایی انجام خواهد شد.

فیض خاطرنشان کرد: پیش بینی میشود تا پایان مردادماه سال جاری پروژه ساماندهی بافت تاریخی گذر چهارسوق تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: برای ساماندهی گذر چهارسوق اقداماتی همچون زیرسازی، کفسازی و ساماندهی این گذر تاریخی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به بازآفرینی پایدار بافت ناکارآمد شهری شهر اصفهان، گفت: در شهر اصفهان دو هزار و ۳۸۰ هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که ۱۲ درصد کل شهر را در بر می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات شهرها بافت ناکارآمد است که در صورت رسیدگی نکردن تبدیل به معضلات پیچیدهتر و مشکلات فرهنگی و اجتماعی میشود، افزود: شهرداری اصفهان در راستای دستیابی به ماموریت و رسالت خود در این بافت‌ها اقدام به راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری و خدمات نوسازی در بافت‌های ناکارآمد مناطق شهرداری اصفهان کرده که در سال‌های گذشته دفاتر تسهیلگری در مناطق شش، هفت،  ۱۱، ۱۴ و ۱۵ راه اندازی شد و در برنامه سال ۹۸ نیز پیش‌­بینی شده که علاوه بر فعالیت مجدد دفاتر قبلی، دفاتر دیگری در سایر مناطق نیز راه‌­اندازی شود.

کد خبر 380909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.