کارمندان شهرداری می‌توانند در انتخابات شورایاری کاندیدا شوند

عضو شورای اسلامی شهر تهران از قانونی بودن کاندیداتوری کارمندان شهرداری این شهر در انتخابات شورایاری در منطقه‌ای غیر از منطقه محل کار خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در صفحه توییتر خود نوشت: با توجه به مصوبه شورای شهر کارمندان شهرداری تهران می توانند در انتخابات شورایاری در منطقه‌ای غیر از منطقه محل کار خود کاندیدا شوند و درصورت انتخاب الزامی به استعفا از شغل خود ندارند.

وی ادامه داد: تبصره پنج ماده پنج مصوبه انتخاب شورایاران که می‌گفت "داشتن هرگونه رابطه استخدامی و معاملاتی با شهرداری تهران، سازمانها و شرکت های تابعه برای اعضای شورایاری ها ممنوع است" ناظر بر ممنوعیت استخدام و معامله جدید برای شورایاران است و به معنای ضرورت استعفا برای کارمندان شهرداری نیست.

گفتنی است حمید طحایی دبیر اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران چند روز پیش با استناد به همین تبصره مدعی شده بود: شورایاران نباید هیچ رابطه استخدامی با شهرداری یا شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن داشته باشند ولی ثبت‌نام داوطلبینی که رابطه استخدامی با شهرداری دارند امکان پذیر است و اگر این افراد در انتخابات برگزیده شوند، باید از کار قبلی خود استعفا دهند.

کد خبر 380905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.