اگر شرایط تغییر نکند، رای نخواهم داد

تحولات سیاسی ۲۴ ساعت گذشته، فعالیت و اظهار نظر چهره‌‎های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری سیاسی خود به ارائه برگزیده اخبار منتشر شده در رسانه های کشور می پردازد؛

 رقابت سیاسی یا مقاصد اقتصادی

علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی با بیان اینکه امروز عده‌ای که از رسانه با مقاصد سیاسی سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد: مرزهای شفافیت و روشنگری با پرده‌دری و آبروبری جابه‌جا شده و رقابت سیاسی یا مقاصد اقتصادی، گاه هر نوع رفتار غیراخلاقی را مجاز کرده است. این آفت نه فقط متوجه دولت یا رقبای دولت که تهدید کننده کلیه ارکان و ارگان‌های اجتماعی است و باید برای آن چاره‌جویی کرد.

خرید و فروش رأی معتادها با ۲۰۰ هزار تومان

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی، نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، به پدیده زشت خرید و فروش آرا در انتخابات اشاره کرد و گفت: «متأسفانه دیده می‌شود که آرای جامعه معتادان ما که جمعیت آماری کمی هم نیستند به خصوص برای حوزه انتخابیه‌ای که با ۵۰ تا ۱۰۰ رأی سرنوشت آن تعیین می‌شود، به دلیل نیاز مالی این طیف خریداری می‌شود؛ یا برخی عشایری که در قالب ییلاق و قشلاق از حوزه‌ای به حوزه دیگر می‌روند آرای خود را می‌فروشند. این‌ها آسیب‌هایی است که وجود دارد و بنده به عینه و در عرصه‌های مختلف انتخابات چه در زمانی که به عنوان فرماندار و رئیس انتخابات حوزه و چه به عنوان نامزد و نماینده مشغول فعالیت بودم آن را مشاهده کردم.» نماینده مردم شهر بابک در مجلس هشتم تاکید دارد: «حتی گاهی دیده می‌شود که در شب انتخابات و در ساعت‌های پایانی و زمان تمدید، در بسیاری نقاط رأی تا ۲۰۰ هزار تومان کمی بیشتر و کمتر خرید و فروش می‌شود، در مواردی هم مشاهده می‌شود که در اطراف شعب اخذ آرا دلالانی تردد می‌کنند و به دنبال خرید و فروش رأی هستند که یک آفت جدی است که متأسفانه چشم‌ها را روی آن بسته ایم و برخوردی نمی‌شود. این‌ها واقعیت‌های اجتماعی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد. شاید عده‌ای معترض شوند که چرا این مسائل مطرح می‌شود، اما واقع امر آن است که این رفتارها آسیب‌هایی است که اتفاقا باید مطرح شود، زیرا همه این‌ها تخلفات توسط فرمانداران، دستگاه‌های نظارتی و حوزه‌های مختلف کاری گزارش می‌شود، اما به همان ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از انتخابات محدود است و بعد هم به فراموشی سپرده می‌شود.»

حاضر نیستم در انتخابات ۹۸ بین بد و بدتر انتخاب کنم

محسن صفایی فراهانی، چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر قوه مجریه را به مفهوم قوه مجریه بررسی می‌کنید، طبق قانون اساسی بیشتر از ۲۵ درصد اختیارات ندارد و به اندازه همان هم باید توقع داشت. چرا مجلس خروجی و کارآیی ندارد؟ یکی از دلایل آن به شورای نگهبان و آن قیف تنگ نظارت این شورا برمی گردد. دوم، این نگرش سیاسی که در کشور حزب قوی نداشته باشیم. در ایران دو تا تار موی خانم‌ها بیرون بیاید یک عالم مسأله در کشور ایجاد می‌کنند، ولی توجه نمی‌کنند که واقعا چرا خانم ریاضیدانی که استاد ریاضی جهان می‌شود از ایران مهاجرت می‌کند؟ اگر واقعا شرایط تغییر نکند بنده خودم در انتخابات مجلس رای نخواهم داد. حاضر نیستم بین بد و بدتر انتخاب کنم. مشکل امروز کشور نه اصولگراست و نه اصلاح طلب بلکه مشکل اساسی، مدیریتی است که به صورت وحشتناکی از مسائل علمی فاصله گرفته است.

نامه رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان به رهبری

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان از تدوین نامه‌ای برای ارسال به مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات حل نشده و وعده‌های عملی نشده مردم سیل زده استان خوزستان خبر داد و با اشاره به آخرین وضعیت استان سیل زده خوزستان بیان کرد: فعلاً اقدامات انجام شده در حد ارزیابی خسارات است و خسارتی در حوزه کشاورزی و مسکن و راه و شهر سازی پرداخت نشده است. امیدواریم دولتمردان در عرصه عمل نظرات خود را که همواره در رسانه‌ها در زمینه پرداخت خسارات و کمک به سیل زدگان مطرح می‌کنند، عملی سازند.

حکم فیض الله عرب سرخی اجرا نشد

اجرای حکم یک سال زندان فیض‌الله عرب‌سرخی به تأخیر افتاد. ساجده عرب سرخی، درباره اجرایی شدن حکم پدرش مبنی بر یک سال زندان گفت: برای اجرای حکم به زندان اوین رفتیم که پس از گفت‌وگوی مأمور اجرای احکام با دادستانی ایشان گفتند که فعلا نیازی به اجرای حکم نیست. پیش از این، فیض الله عرب سرخی در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: دوستان عزیز و گرامی اینک که با احضار شعبه یکم اجرای احکام اوین عازم زندان هستم و برای یک سال از ارتباط با شما محرومم، بدین وسیله از شما بزرگواران حلالیت طلبیده و التماس دعا دارم. بر اساس این گزارش، محکومیت یک ساله عرب سرخی در ارتباط با جلساتی است که اخیرا در منزل وی برگزار می‌شد.

کنایه منتجب‌نیا به حجاریان

منتجب نیا با انتقاد از اصلاح طلبانی چون حجاریان که به مشارکت مشروط در انتخابات مجلس معتقدند، تاکید دارد: اصلاح طلبان باید به هر قیمتی در انتخابات باشند. رسول منتجب نیا، چهره شاخص اصلاح طلب و قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی از برخی شرط گذاری‌ها و طرح ایده تحریم انتخابات از سوی برخی چهره‌های اصلاح طلب انتقاد می‌کند و به خبرآنلاین می‌گوید: من به جد با این نظر مخالفم، چون برای احقاق حق معنا ندارد. مانند این است که فردی می‌خواهد برود و حقش را از جایی بگیرد و بگوید من به شرطی حقم را می‌گیرم که شما چنین بکنید؛ مسلم است که طرف مقابل می‌گوید بسیار خوب ما حق شما را هم برمی‌داریم و خودمان استفاده می‌کنیم.

حدادعادل: برخی برای رضای خدا در انتخابات ‌نام نویسی نکنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوب است که امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک هموار شود. غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، شرط اول در انتخابات را اخلاص و کار کردن برای خدا دانست و گفت: در هر دوره تعدادی از عزیزان وارد میدان می‌شوند و همه اظهار می‌دارند بخاطر احساس تکلیف شرعی وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند و این تعدد کاندیدا در جبهه نیروهای ارزشی باعث تقسیم آرا و موفقیت رقیب می‌شود، خوب است که امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک هموار شود. حداد عادل در ادامه شرط موفقیت نیروهای متدین و انقلابی را وحدت، تلاش برای بسیج اجتماعی و داشتن گفتمان مناسب ذکر کرد و طرح دوگانه جنگ و صلح یا جنگ و مذاکره را انحرافی دانست و بر گفتمان مقاوت یا تسلیم تأکید کرد.

سردار نقدی: انقلاب به ساحل مدیترانه رسیده

محمدرضا نقدی در همایش یادواره ۲۱۶ شهید شهرک‌ها در نیشابور با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: اگر خدا کسی را یاری کند، هیچ کس نمی‌تواند بر دینداران غلبه کند. چهل سال این بر ما اثبات شده است، تمام ترفندهای طاغوت روی ایران اجرا شده، ولی نتیجه نداشته و نتیجه‌اش این است که انقلاب به ساحل مدیترانه رسیده و روند پیروزی انقلاب علیه آمریکا و شکست روزانه آمریکا یک روز تعطیل نشده است. وی افزود: بیان رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن از غرق کردن ناوهای هواپیما بر آمریکا برای استکبار سنگین‌تر بود، این قدرت و عظمت از کجا آمده است؟ ما در سال هفت هزار دلار هم خرج تسلیحات و نیروهای مسلح نمی‌کنیم، در حالی که ۷۰۰ هزار دلار بودجه نظامی آمریکاست، چطور توانستیم در برابر قدرتی که به ظاهر یک به صد است ایستاده‌ایم؟

کد خبر 380895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.