کاهش ۳۰ درصدی ترافیک پایتخت با اجرای طرح جدید

مرکز اطلاع رسانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: در اولین هفته تابستان، ترافیک معابر داخل محدوده دوم طرح ترافیک حدود ۳۰ درصد و ترافیک معابر خارج از محدوده ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، مرکز اطلاع رسانی معاونت حمل و نقل و ترافیک با اعلام گزارشی در مورد اجرای طرح جدید ترافیک اعلام کرد: اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا که از اول تیر جایگزین طرح سابق زوج یا فرد شد، به میزان مشهودی بر ترافیک معابر به ویژه در محدوده‌های مرکزی شهر اثر گذاشت.

اکنون با استخراج گزارش‌هایی که از سنجش طول صف ترافیک در معابر و نیز سامانه‌های ثبت تردد خودروها به دست آمده است، با دقت بیشتری می‌توان به شهروندان گزارش داد که در یک هفته آغاز تیر چه تغییری در ترافیک شهر ایجاد شده است.

بر اساس گزارش‌هایی که شرکت کنترل ترافیک تهران از طول ترافیک سنگین روزانه معابر و نیز سامانه‌های ثبت تردد محدوده کنترل آلودگی هوا ارائه کرده است، می‌توان از کاهش ۳۰ درصدی ترافیک این محدوده سخن گفت. میزان کاهش ترافیک در هفته اول تیر، بر حسب طول ترافیک سنگین روزانه معابر نسبت به متوسط روزهای متناظر در خرداد ۹۸ و تیر ۹۷ حدود ۳۵ درصد گزارش شده و میزان کاهش ترافیک بر اساس سامانه ثبت تردد محدوده دوم (کاهش آلودگی هوا) نسبت به متوسط ورود به محدوده در هفته پایانی خرداد ۹۸ نیز ۲۴ درصد (در ساعات اجرای طرح) گزارش شده است.

در ادامه این گزارش آمده است؛ کاهش ۳۵ درصدی ترافیک معابر سنگین و کاهش ۲۴ درصدی ورود به محدوده در حالی است که در معابر خارج از محدوده‌های ترافیکی نیز شاهد کاهش ۶ درصدی ترافیک نسبت به هفته قبل و هفته مشابه سال قبل هستیم.

منبع: فارس

کد خبر 380892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.