مبارزه با ملخ صحرایی از مرز ۷۰۰ هزار هکتار عبور کرد

سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: با حمله ۱۷۳ حمله دسته‌های ملخ صحرایی به کشور از بهمن سال ۹۷ تاکنون در سطح ۷۱۶ هزار و ۱۴۴ هکتار از مناطق آلوده با ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی کشور مبارزه شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، مبارزه با این آفت در سطح ۲۰۹ هزار و ۹۱۰ هکتار از اراضی استان خوزستان، ۱۴۸ هزار و ۴۲۰ هکتار در جیرفت کرمان، ۱۴۴ هزارو ۶۰ هکتار استان هرمزگان، ۱۰۳ هزارو ۶۵۵ هکتار بوشهر، ۴۳ هزارو ۹۴۶ هکتار استان فارس، ۳۹ هزارو ۷۷۱ هکتار در استان خوزستان، ۱۲ هزارو ۲۹۰ هکتار در کرمان، ۱۰ هزارو ۲۸۰ هکتار کهگیلویه و بویراحمد، ۳ هزارو ۵۰۷ هکتار در استان ایلام، ۳۰۵ هکتار در خراسان جنوبی انجام شده است.

هجوم ملخ صحرایی از بهمن سال ۹۷ تاکنون اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بیش از ۶ استان جنوبی کشور با مخاطره مواجه شده است.

سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (فائو) از بهمن سال ۹۷ به دلیل افزایش بارندگی‌ها در ایران و ایجاد شرایط آب و هوایی مساعد برای آفات، نسبت به حمله‌های گسترده ملخ از شبه‌جزیره عربستان به سمت ایران هشدار دادند تا تدابیر لازم از سوی دستگاه‌های متولی دیده شود.

از هشتم بهمن سال گذشته نخستین دسته‌های ملخ صحرایی در بندر نخیلو استان هرمزگان گزارش شد و تاکنون این ملخ در گروه‌های بین ۶۰ تا ۳۰۰ تایی به استان‌های جنوبی ایران از جمله هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و جزایر قشم و کیش هجوم آورده‌اند.

هجوم ملخ‌های صحرایی به ایران در بیش از پنج دهه اخیر بی‌سابقه بوده است تا جایی که در سال ۱۳۴۰ با حمله ملخ‌ها در سطحی بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مبارزه شده بود.

کد خبر 380884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.