برتری یاماها بر هوندا

مسابقه هشتم موتوجی‌پی در هلند با پیروزی موتورسوار یاماها یعنی وینالس به پایان رسید ضمن اینکه مارکز و کوارتارارو دوم و سوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هشتمین مرحله از مسابقات موتو جی‌پی فصل ۲۰۱۹ در پیست "آسن" هلند برگزار شد. تیم‌ها پس از پشت سر گذاشتن پرده هفتم در پیست کاتالونیا که با پیروزی جنجالی مارک مارکز موتوسوار تیم هندا همراه بود، به سرزمین لاله‌های نارنجی رسیدند. این مسابقه نیز همچون مرحله قبل سرپا شگفتی بود، ابتدا در روز شنبه و در تعیین خط "فابیو کوارتارارو" از تیم اس‌آرتی یاماها توانست دومین پول پوزیشن خود را کسب کند و در جایگاه اول مسابقه استارت بزند.

ماوریک وینالس از تیم یاماها نیز توانست دوم شود تا جلوتر از الکس رینز و مارک مارکز مسابقه را آغاز کند. اما ناکامان بزرگ تعیین خط دو راننده بزرگ ایتالیایی یعنی والنتیو روسی و آندره‌ دویزیوسو بودند، این دو موتورسوار یاماها و دوکاتی برخلاف انتظارات حتی در ۱۰ نفر برتر نیز قرار نگرفتند و از جایگاه چهاردهم و یازدهم مسابقه را آغاز کردند.

در ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه (نهم تیرماه) با خاموش شدن پن چراغ استارت پیست آستین هشتمین مسابقه فصل موتو چی‌پی آغاز شد. در همان ابتدا کار الکس رینز با شروعی خوب پیشتاز مسابقه شد، اما این برتری دیری نپایید، چراکه در دور دوم و پیچ نهم با اشتباهی مرگ‌بار رینز به زمین خورد تا از مسابقه خارج شود و فرصت پیروزی دوباره در هلند را از دست دهد.

کوارتارارو بیشترین استفاده از اشتباه رینز کرد و بار دیگر به پیشتاز مسابقه تبدیل شد. مارکز نیز با دو سبقت متوالی و استفاده از اشتباه رقیبان به رده دوم رسید تا سایه به سایه با کوارتارارو پیش رود. بهترین استارت مسابقه قطعا ازآن دویزیوسو بود، راننده دوکاتی که از یازدهم مسابقه را آغاز کرد، در چند دور ابتدایی با سبقت‌های متوالی به گروه پیشتاز و جایگاه چهارم رسید.

مسابقه هلند ۲۰۱۹ برای والنتینو روسی کابوس‌بار آغاز و تمام شد. راننده یاماها درحالی که سعی داشت از ناگاتومو سبقت بگیرد با این راننده ژاپنی برخورد سختی کرد و هر دو آن‌ها از مسابقه کنار رفتند تا پرافتخارترین راننده تاریخ مسابقات دست خالی هلند را ترک کند.

در میانه‌های مسابقه بین سه موتورسوار اول رقابت سنگینی شکل گرفت، کوارتارارو، مارکز و وینالس بارها از هم سبقت گرفتند و بارها رده‌ اول بین سه موتورسوار دست به دست شد. درحالی که ۱۰ دور به پایان مسابقه باقی مانده بود وینالس و مارکز توانستند از کوارتارارو رد شوند و فاصله ایجاد شده خبر از رقابت داغ بین رقیب‌های سنتی یعنی یاماها و هندا می‌داد.

در نهایت رقابت بین این دو موتورسوار با برتری وینالس و قهرمانی این موتورسوار تیم یاماها به پایان رسید، پس از او مارکز و کوارتارارو نیز دوم و سوم شدند. دویزیوسو با رانندگی عالی خود و در حالی که از جایگاه یازدهم آغاز کرده بود توانست در رده چهارم قرار گیرد و مسابقه را جلوتر از فرانکو موربیدلی، دنی پتروچی و خوان میر مسابقه را پایان دهد.

رده بندی کلی راننده‌ها پس از مسابقه هلند به شرح زیر است:


۱.مارک مارکز            ۱۶۰ امتیاز

۲. آندره‌آ دویزیوسو   ۱۱۶ امتیاز

۳. دنی پتروچی       ۱۰۸ امتیاز

۴. الکس رینز          ۱۰۱ امتیاز

کد خبر 380880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.