رشد ۱۷۲ درصدی صادرات از گمرکات اصفهان

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در سه ماهه سال ۹۸، بالغ بر ۹۵۵ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال درآمد توسط گمرک اصفهان کسب و به خزانه واریز شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک استان اصفهان، اسداله احمدی ونهری اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن توانمندی های گوناگون تولیدی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی در کشور جزو مهمترین استان ها در زمینه صادرات کالا محسوب می شود به طوری که در سه ماهه ابتدای امسال بالغ بر یک میلیون و ۶۵۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۲۸۸ هزار دلار از استان اصفهان به مقصد ۷۳ کشور جهان صادرات داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴ درصد و از لحاظ ارزش ۱۷۴ درصد رشد داشته است .

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، آهن و فولاد به ارزش ۶۲۳ میلیون دلار ، محصولات پتروشیمی  ۲۶۴ میلیون دلار، محصولات شیمی آلی ۸۸ میلیون دلار و فرش ۵۴ میلیون دلار برشمرد و گفت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۳۴۲ میلیون دلار و ۲۵ درصد، چین  با ۱۷۰ میلیون دلار و ۱۲ درصد  افغانستان با ۱۲۱ میلیون دلار و ۹ درصد، پاکستان با ۹۹ میلیون دلار و هفت درصد و امارات متحده عربی با ۸۶ میلیون دلار و شش درصد سهم از کل صادرات استان دارا است.

مدیر کل گمرک اصفهان افزود: ۳۲ هزار و ۵۸ تن کالا به ارزش ۱۲۶ میلیون و ۵۹۵ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷۷ درصد و از حیث ارزش ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از  سامانه های امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی این اداره کل با داشتن ۱۴۰ کارمند، در بهار ۹۸، بالغ بر ۹۵۵ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش داشته است .

احمدی ونهری با بیان اینکه مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در سه ماهه امسال، گفت: ماشین آلات برقی ۳۲ میلیون دلار، وسایل مکانیکی ۲۶ میلیون دلار و آهن و چدن ۲۰ میلیون دلار بوده است، اظهار کرد: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان، مالزی با  ۱۸ درصد، کره جنوبی با ۱۶ درصد، چین با ۱۳ درصد، آلمان ۱۳ درصد و ایتالیا با ۱۲ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: در این مدت تعداد ۱۸۴ بسته هدیه و سوغات ورودی به ارزش ۱۳۹ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان وارد و تعداد ۱۹۲۹ بسته هدیه و سوغات خروجی به ارزش ۳۵ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان صادر شده است.

وی عنوان کرد: در سه ماهه امسال ۵۱ هزار و ۳۴۰ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنان در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است  .

کد خبر 380878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.