اطلس فرهنگی و گردشگری ۷۰۰ روستا در اصفهان تدوین می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: اطلس فرهنگی و گردشگری بیش از ۷۰۰ روستا در پهنه استان اصفهان در راستای توسعه گردشگری روستایی و توسعه متوازن گردشگری در تمامی نقاط استان پهناور اصفهان تدوین می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون اللهیاری با اعلام این خبر اظهار کرد: بی شک مقوله فرهنگ شاخصه ارزشمندی است که توانایی هدایت، مدیریت و برقراری تعادل و پایداری را در جامعه به ویژه از منظر گردشگری دارا است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های مقوله فرهنگ در راستای توسعه گردشگری، به ویژه در مناطق روستایی و با وجود ظرفیت‌های زیاد، اما، مغفول مانده و ناشناخته فرهنگی در جای جای استان اصفهان، دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی استان، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در تابستان امسال کار تدوین اطلس، مردم شناسی و زبان و گویش های استان را آغاز می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: در زمینه تدوین اطلس فرهنگی روستاهای استان و در گام نخست تعداد ۶۹۴ روستا در محدوده هفت شهرستان در محور شمال استان در پوشش این طرح پژوهشی قرار می گیرند.

اللهیاری خاطرنشان کرد: این طرح بنیادی، از تابستان ۱۳۹۸ آغاز خواهد شد و تیمی علمی متشکل از اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان و همچنین تنی چند از اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان اصفهان در حوزه گردشگری در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی گفت: در اجرای این طرح جدای از نهادهای ذکر شده تلاش شده تا با حفظ حقوق معنوی، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز حضور فعال داشته باشند.

پس از تدوین اطلس فرهنگی و گردشگری روستاهای استان اصفهان که یک سال به طول می انجامد، تمامی اطلاعات در سامانه های الکترونیک اداره کل بارگذاری شده و امکان دسترسی علاقه مندان به آنها فراهم می شود.

کد خبر 380876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.