کمبود ۴ هزار معلم در اصفهان/ لیدا کاوه پیدا شد

توزیع کارت کنکور ۹۸ از امروز، ثبت فشار خون ۲۲ میلیون نفر در کشور، کمبود پزشک در کشور به دلیل مهاجرت، نگرانی ملکه الیزابت دوم از موش باکینگهام، نمایان شدن کاخ ۳۴۰۰ ساله در کردستان و ماجرای عجیب ربوده شدن لیدا کاوه را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیدا کاوه دختری که هفته گذشته پس از خروج از خانه، ربوده شده بود، با تلاش پلیس شب گذشته پیدا شد در همین ارتباط سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته و درپی اعلام‌مفقودی زنی به نام لیدا کاوه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تیم‌هایی ویژه رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه سرانجام شب گذشته این زن در حالی که شرایط روحی مناسبی هم نداشت در محدوده شهرک غرب یعنی همان منطقه‌ای که مفقودی‌اش اعلام شده بود کشف شد.

سردار رحیمی ادامه داد: با توجه به شرایط روحی که این زن داشت وی به بیمارستان منتقل شد که با معاینات انجام شده اعلام کردند مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رییس پلیس پایتخت افزود: در حال حاضر نیز این زن در پلیس آگاهی است تا بررسی‌ها و تحقیقات بیشتر درباره چرایی مفقودی‌اش انجام شود اما تاکنون کسی در این زمینه دستگیر نشده است.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد امنیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: اسنپ و تپسی ارتباط بسیار خوبی با پلیس آگاهی و پلیس امنیت دارند و توصیه می‌کنیم که شهروندان نیز از امکانات مسافربرهای اینترنتی معتبر استفاده کنند.

کمبود حدود ۴۰۰۰ معلم در استان اصفهان

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه با کمبود بیش از ۱۵ هزارنیرو در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در استان روبرو بودیم،  گفت: با جذب ۵۴۸ نیروی جدید استخدامی، ۲۱۹ دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و خرید خدمات آموزشی و استفاده از بازنشستگان و معاونان در تدریس ,همچنان سه هزارو ۸۲۱ کسری نیروی معلم داریم.

وی افزود: از این تعداد کمبود, هزار و ۸۶۴ مربوط به دوره ابتدایی, هزارو ۳۸۹ نیروی متوسطه اول و بقیه مربوط به دوره های متوسطه دوم و فنی و حرفه ای و کارو دانش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: امسال سه هزارو ۸۶۳ فرهنگی در استان اصفهان بازنشسته شدند که دو هزارو ۴۱۹ نفر از این تعداد مرد و بقیه زن بودندِ.

آلودگی "بهره هوشی"جنین را کاهش می‌دهد

نتایج یک بررسی جدید حاکی است کودکان متولد شده از مادرانی که در مناطق آلودگی زندگی می‌کنند از سطح آی‌کیو کمتری برخوردارند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی بیش از یک هزار و پنج کودکی که مادران آنها در مناطق آلوده زندگی می‌کردند، به خوبی دریافتند آلودگی هوا در دوره بارداری منجر به کاهش بهره هوشی جنین می‌شود.

پژوهشگران می‌گویند: کودکانی که مادر آنها در مناطق پرترافیک، کنار کارخانه‌ها و مناطق شلوغ زندگی ‌می‌کنند بیش از آنکه خود را در معرض خطر قرار دهند، به کودکان خود آسیب می‌زنند.

توزیع کارت کنکور ۹۸ از امروز

کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ از امروز یکشنبه ۹ تیر ماه ۹۸ ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا روز چهارشنبه ۱۲ تیر ماه ۹۸ برای دریافت کارت شرکت در آزمون فرصت دارند.
 
آزمون سراسری سال ۹۸ برای داوطلبان گروه­‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه ۱۳ تیر ماه ۹۸، داوطلبان گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنج­شنبه ۱۳ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۴ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ماه ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.
 
متقاضیان شرکت در آزمون، برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقم) و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و سریال شماره شناسنامه، پرینت کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند.

نمایان شدن کاخ ۳۴۰۰ ساله از زیر رودخانه دجله

در پی وقوع خشکسالی و پایین آمدن سطح آب رودخانه دجله، یک کاخ ۳۴۰۰ ساله در منطقه کردستان عراق از زیر آب خارج شد.

یک تیم از کارشناسان آلمانی و کُرد پس از بررسی بقایای این کاخ که در نزدیک ساحل رودخانه دجله قرار دارد و با پایین آمدن سطح آب سد موصل نمایان شده است، اعلام کردند این کاخ متعلق به تمدن میتانی است که حدودا ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در جنوب ترکیه و شمال سوریه و عراق اسکان داشتند. این کاخ در عمق ۱۹.۵ متری آب ذخیره سد موصل قرار داشته و با پایین آمدن سطح آب رودخانه دجله پدیدار شده است.  این یافته یکی از مهمترین اکتشافات باستان شناسی در منطقه در دهه‌های اخیر است.

وحشت ملکه الیزابت دوم از موش باکینگهام

وجود یک موش در آشپزخانه سلطنتی «باکینگهام» الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، را به وحشت انداخته است.
ملکه انگلیس از اعلام رخنه موش‌ها به بخش آشپزخانه کاخ به شدت وحشت‌زده شده است. همین امر باعث شد مسئولان کاخ یک گروه متخصص در مبارزه با جوندگان را فوراً به کاخ فرا بخوانند.

چند متخصص نیز برای کارمندان آشپزخانه یک دوره فشرده جلوگیری از پخش شدن موش‌ها، از جمله بسته نگه داشتن درِ کابینت‌ها و بر جای نگذاشتن بقایای غذا، ترتیب دادند. هیات بریتانیایی مبارزه با جوندگان نیز اعلام کرد کشور در معرض حمله نوع جدیدی از موش‌ها قرار دارد که سموم موجود هیچ تاثیری بر آن‌ها نمی‌گذارد.

ثبت فشارخون بیش از ۲۲ میلیون نفر در کشور

عضو کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: از ابتدای بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور تا بعد از ظهر امروز نهم تیر ماه، فشار خون بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت شده است.

کمبود پزشک در کشور به دلیل مهاجرت

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به کمبود جدی پزشک در کشور گفت: در حال حاضر شاخص تعداد پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در کشور ۱.۶ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است.

 این درحالی است که کف مورد نیازمان در این زمینه ۲.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بوده و حتی بسیاری از کشورهای دنیا در این زمینه شاخصی بین ۳.۵ تا ۵ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند.

وی با بیان اینکه ما در کشور با کمبود پزشک مواجهیم، ‌ افزود: به رغم تربیت نیروهای پزشکی که داشتیم، تعدادی از این افراد به دلیل ملاحظاتی که در انتخاب دانشجو وجود داشته و بنابر شرایطی که داشتند،  به خارج از کشور رفته‌اند. بر این اساس به کمبود جدی پزشک دچار هستیم. بنابراین باید از شاخص ۱.۶ پزشک به ازای هر ۱۰۰۰ نفر به ۲.۵ پزشک در هر ۱۰۰۰ نفر برسیم.

کد خبر 380873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.