۴ خط به خطوط متروی تهران اضافه می‌شود

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه خطوط مترو تهران به هزار واگن نیاز دارد، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ واگن در تهران داریم که تمام آن‌ها فعال نیست و بخشی برای تعمیر و نوسازی، به حالت استندبای درآمده است.

به گزارش ایمنا، علی امام اظهار کرد: در حال حاضر در خطوط یک تا ۷ مترو خدمت‌رسانی به شهروندان انجام می‌گیرد و بر اساس‌ آخرین بازنگری طرح جامع ریلی قرار شده است که چهار خط دیگر به خطوط مترو اضافه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از همه ظرفیت‌های خط یک تا هفت استفاده نمی‌شود و مهم‌ترین دلایل آن کمبود واگن است، تصریح کرد: البته کارخانه‌های متعددی در این زمینه داشته‌ایم ولی فعالیت آن‌ها تا کنون به ۴۰ درصد هم نرسیده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد:‌ در حال حاضر با توافق شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش شده که ظرفیت تولید داخل را جهت ساخت واگن‌های مترو از کمتر از ۴۰ درصد به ۸۵ درصد برسانیم.

امام گفت: اگر خط هفت مترو که از طریق آن اکنون خدمت‌رسانی به شهروندان صورت می‌گیرد، کامل شود به طور کلی هزار واگن مترو در تهران کم داریم و اگر چهار خط دیگر به خطوط مترو اضافه شود هزار مورد دیگر نیز واگن کمبود داریم و این در حالی است که در حال حاضر از یک هزار و ۴۰۰ واگن موجود همه آن‌ها فعال نیستند و بخشی به حالت استندبای جهت تعمیر و نوسازی درآمده است.

کد خبر 380858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.