ویلموتس: بیرانوند هیولای واقعی است/ بازیکنان ایران عاشق پرچمشان هستند

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران که در تیم پرسپولیس بازی می‌کند، هیولایی واقعی است. در کل "ایران" تیم منظمی است که بازیکنانش عاشق پرچمشان هستند و برای وطن‌ خود بازی می‌کنند.

به گزارش ایمنا، مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه بلژیکی درباره دیدارهای تدارکاتی اخیر تیم ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: فقط دو هفته برای آماده سازی تیم و این دو بازی وقت داشتیم. من تمام بازی‌های ایران در جام ملت‌ها و جام جهانی را دیده بودم و به همین دلیل پست کاپیتان تیممان، احسان حاج صفی را از دفاع چپ به هافبک دفاعی تغییر دادم.

مسئولان فدراسیون ایران مرا برای ارائه سبک و فوتبالی تهاجمی جذب کردند

او افزود: مسئولان فدراسیون ایران مرا برای ارائه سبک و فوتبالی تهاجمی جذب کردند. دیدم در تیم ملی ایران قابلیت‌های تکنیکی و تهاجمی فوق‌العاده‌ای وجود دارد. پس از ۱۱ سال سوریه را بردیم و مقابل کره جنوبی هم شانزده شوت سمت دروازه حریف زدیم.

ویلموتس تصریح کرد: در سیستم من به مدافعانی نیاز داریم که توانایی اجرای دفاع یک در مقابل یک‌ را داشته باشند. بازیکنانم با توجه به توان بدنی و سرعتشان توانستند مقابل سوریه و کره جنوبی چنین کاری انجام بدهند. دروازه‌بان تیمم یعنی علیرضا بیرانوند که در تیم پرسپولیس بازی می‌کند، هیولایی واقعی است. در کل ایران تیم منظمی است که بازیکنانش عاشق پرچمشان هستند و برای وطن‌ خود بازی می‌کنند. پیراهن تیم ملی برای آن‌ها بسیار ارزشمند است.

برای برگزاری اردو و تماشای عملکرد بازیکنان جوان و زیر ۲۳ سال تیرماه به ایران باز می‌گردم

سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه آیا به صورت مداوم در کشورمان زندگی می‌کند، گفت: نه چرا که باید باید زیاد به سفر بروم. برای برگزاری اردو و تماشای عملکرد بازیکنان جوان و زیر ۲۳ سال ماه جولای(میانه تیر) به ایران باز می‌گردم و پس از این اردو هم برای حضور در قرعه کشی مقدماتی جام جهانی به دوحه قطر می‌روم. البته برای بررسی عملکرد ۱۸ بازیکن لژیونر هم باید مدام به اروپا سفر کنم. از ماه آگوست سفرهایم به کشورهای اروپایی را شروع می‌کنم تا از سیستم‌هایی که بازیکنان تیم ملی ایران با آن کار می‌کنند، اطلاعات به دست بیاورم.

دستیارانی انتخاب کردم که مانند خودم با تجربه باشند

او درباره دلیل انتخاب دستیارانش در تیم ملی ایران گفت: دستیارانی انتخاب کردم که مانند خودم با تجربه باشند. تا حدودی مانو فررا را می‌شناختم و به او فکر می‌کردم. برای فعالیت در ایران باید مربی‌ای را انتخاب کنید که به سفر رفتن علاقه داشته باشد. فررا به صورت ویژه حریفان ما را آنالیز می‌کند. همچنین وحید هاشمیان را به عنوان دستیار انتخاب کردم که سرمربی تیم زیر ۱۷ سال هامبورگ بوده و مانند خودم مدرک مربیگری‌اش را در تیم کلن آلمان گرفته است. همه هاشمیان را در ایران دوست دارند و او با توجه به شور و انگیزه‌اش می‌تواند دستورهای مرا بدون اینکه ابتدا به انگلیسی برگردانده شود برایی بازیکنان ترجمه کند. مربی دروازه‌بان هایمان لورن اسپینوسی است که در تیم ملی ساحل عاج کار کردم. کوین مینی هم مربی بدنساز جوان ما و ۳۲ ساله است که با بازیکنان به انگلیسی حرف می‌زند و او را می‌شناسم چراکه در باشگاه استاندارد لیژ با پسران من کار کرده است.

کد خبر 380854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.