کمیسیون امنیت ملی به دنبال تقویت دیپلماسی و توان دفاعی کشور

نطنز_رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید دیپلماسی جمهوری اسلامی و بنیه دفاعی کشور تقویت شود و در این زمینه به دولت هم کمک کنیم.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد: هئیت رئیسه مجلس در حال حاضر دوشنبه‌ها را حذف کرده و جلسات علنی را صبح و عصر برگزار می‌کنند که وقت خیلی کم است، زیرا مسایل مهمی در کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی وجود دارد که معطل مانده و باید بررسی شود.

وی با اشاره به رویکرد جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آخرین سال فعالیت خود، عنوان کرد: باید دیپلماسی جمهوری اسلامی و بنیه دفاعی کشور تقویت شود و در این زمینه به دولت هم کمک کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وضعیت نامناسب تشکیل جلسات کمیسیون‌ها در طول هفته در کارآمدی مجلس تاثیر می‌گذارد و تلاش داریم تا به حالت اولیه برگردد.

ذوالنوری با اشاره به آخرین سال فعالیت مجلس دهم خاطرنشان کرد: در سال آخر مجلس بسیاری از نمایندگان دغدغه حوزه انتخابیه خود را دارند  و ممکن است حضور آن‌ها در مجلس کمتر شود که قطعا  این تهدید و آفت بزرگی است و توصیه می‌کنیم که وکلای ملت تا روزهای آخر به رسالت نمایندگی خود اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این یک سال باقی‌مانده ممکن است فضای کار سخت‌تر شود؛ با توجه به مسایل روز که تهدیدها و تحریم‌های آمریکا بخشی از آن‌ها است فعالیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حساسیت بیشتری نسبت به گذشته دارد و تلاش و جدیت بیشتری را می‌طلبد .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر مقامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: این کمیسیون قطعا در خصوص قرار گرفتن نهاد مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه ایران در لیست تحریم های آمریکا جلسه‌ای برگزار می‌کند تا جواب محکمی به سران آمریکا بدهد.

کد خبر 380848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.