به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان با اشاره به اینکه حوزه شهرسازی و معماری پیشتاز پاسخگویی مستقیم به شهروندان بوده و تلاش مدیریت شهری، پاسخگویی سریعتر و همگونتر به شهروندان است، با اشاره به طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد در شهرداری مشهد، اظهار کرد: اساسا نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد در شهرداری مشهد برای پرداختن به این موضوع راهاندازی شده که مدیریت شهری بتواند با استقرار صحیح طرح در کوتاه مدت، شاهد دریافت اثرات مثبت آن و کسب حداکثری رضایت شهروندان باشد.
وی افزود: تهیه داشبورد مدیریتی برای طرح جامع اصلاح نظام پاسخگویی و پایش عملکرد در حوزه شهرسازی مبتنی بر زیرساخت BI ، برای ترسیم وضعیت عملکردی موجود، ابزاری قوی را برای تصمیمگیران و مدیران ارشد مدیریت شهری فراهم میآورد؛ به نحوی که این داشبورد با توجه به تعریف زمان مطلوب و غیرمطلوب در گامهای مختلف پروندههای شهرسازی، تمامی زمانهای هزینه شده در گامهای مختلف را نمایش داده و امکان نمایش آمارهای مقایسهای به تفکیک منطقه گام و مرحله را فراهم میآورد؛ همچنین به صورت یکجا امکان نمایش نمودارهای مختلف برای تمامی مناطق را نیز دارا است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با بررسی نتیجه این فرآیندها و زمان مطلوب و غیرمطلوب آن میتوان در خصوص صرفهجویی در زمان و انجام درخواست ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن، برنامهریزیهای لازم توسط حوزههای شهرسازی و برنامهریزی انجام شود.
رجائیان با اشاره به اینکه در طراحی این داشبورد از برترین و قدرتمندترین ابزار سیستمهای هوش تجاری (زیرساخت BI) استفاده شده که هماکنون در سطوح پیشرفته بینالمللی در حال استفاده است، گفت: در سامانههای مرتبط با شهرسازی، تهیه و مشاهده اینگونه گزارشها (داشبورد مدیریتی) به صورت جداگانه صورت میگیرد که بعضا برای تهیه و سرجمع کردن آن ممکن است ساعتها و حتی روزها زمان صرف شود، در صورتی که توسط داشبورد مدیریتی در کمتر از ۲۰ ثانیه، گزارش زمانهای صرفشده در خصوص گردش پروندههای شهرسازی به صورت سرجمع و مقایسهای قابل نمایش و چاپ است.
نظر شما