مروری بر سه‌گانه پدرخوانده و گل‌های آفتابگردان ونگوگ

هفته گذشته چهارمین قسمت از انیمیشن محبوب داستان اسباب بازی اکران خود را آغاز کرد همچنین در یک جشنواره فرانسوی، بر سه گانه مشهور فرانسیس فوردکاپولا در اکرانی مجدد از این فیلم‌ها، مرور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر هفته می‌توانید مهمترین اخبار فرهنگ و هنر جهان را در ایمنا مرور کنید؛ در ادامه مشروح این اخبار را می خوانید:

حراج کتاب داروین: کتاب "خاستگاه گونه‌ها" نوشته چالرز داروین که قدمتی صد و شصت ساله دارد، در یک حراجی با قیمتی نزدیک به نیم میلیون دلار به فروش رفت. این کتاب، یکی از اولین نسخه‌های منتشر شده این کتاب است که به مدت صد سال در یک کتابخانه شخصی، نگهداری می‌شد.

اکران موفق قسمت چهارم داستان اسباب بازی: چهارمین قسمت از انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» که پس از یک وقفه ۹ ساله و با گذشت بیش از ۲۰ سال پس از ساخت قسمت اول آن به سینما آمده است، در کنار فروش ۱۱۸ میلیون دلاری در آمریکا، ۱۲۰ میلیون دلار نیز در ۳۷ کشور دیگر فروخت تا با فروش جهانی ۲۳۸ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم گیشه جهانی سینما نام گیرد. کمپانی دیزنی که امسال فیلم‌های «انتقام جویان: آخر بازی» (دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما با ۲.۶ میلیارد دلار) و همچنین نسخه سینمایی «علاء‌الدین» را اکران کرده امیدوار است با «داستان اسباب‌بازی ۴» به روند موفق خود در سال ۲۰۱۹ ادامه دهد.

سه گانه پدرخوانده در جشنواره لومیر: جشنواره فیلم «لومیر» از طریق نمایش نسخه ترمیم‌شده آثار سینمایی، مرور آثار و همچنین برگزاری بزرگداشت بر روی موضوع تاریخ سینما تمرکز دارد، در دهمین دوره از برگزاری خود، به نمایش سه گانه فیلم "پدرخوانده" اثر ماندگار فرانسیس فوردکاپولا می‌پردازد. دهمین دوره جشنواره فیلم «لومیر» که به افتخار برادران «لومیر» مخترعان سینما از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اکتبر (۱۸ تا ۲۸ مهر ماه) در شهر لئون فرانسه برگزار می‌شود طبق اعلام پیشین جایزه سالانه خود را به «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان آمریکایی و خالق «پدرخوانده» اعطا می‌کند.

ونگوگ و گل‌های آفتابگردان: موزه «‌ونگوگ»‌ در نمایشگاه جدید خود به نام «ون‌گوگ و گل‌های آفتابگردان» در اقدامی غیرمعمول فرصت بازدید از پشت تابلو نقاشی «‌گل‌های آفتابگردان»‌ را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده‌ است. تابلو نقاشی «گل‌های آفتابگردان»‌ اثر «‌ونسان ونگوگ» که در سال ۱۸۸۹ خلق شد، مشهورترین اثر این هنرمند در موزه آمستردام محسوب می‌شود. یک تیم متشکل از تاریخدانان هنری و کارشناسان بازسازی آثار هنری نتایج مطالعات خود را در نمایشگاهی ویژه ارائه می‌دهند. این نمایشگاه از بیست و یکم همین ماه تا یکم سپتامبر فعالیت دارد.

کشف یک تابلوی جدید از کاراواجو: این تابلو نقاشی منسوب به «‌کاراواجو» پنج سال پیش در اتاق زیر شیروانی یک خانه در جنوب فرانسه کشف شده بود و در یک حراجی خصوصی توسط یک فرد ناشناس خریداری شد. پیش از قرار بود این تابلو نقاشی روز جمعه در یک حراجی عمومی در شهر «‌تولوز» فرانسه فروخته شود. متخصصان فرانسوی پس از بررسی نقاشی پیداشده در فرانسه، آن را متعلق به «کاراوجو» - نقاش سرشناس ایتالیایی دانستند و این کشف را اتفاقی فوق‌العاده در تاریخ هنر ارزیابی کردند.

کد خبر 380845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.