خدمات تخصصی پزشکی به صورت منطقه‌ای ارائه شود

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی استان اصفهان گفت: بهتر است خدمات درمانی و پزشکی تخصصی در استان به صورت منطقه‌ای ارائه شود تا از تمرکززدایی جلوگیری کرد و این خدمات در ۴ منطقه استان به صورت تخصصی ایجاد شود چرا که به دلیل هزینه‌های بسیار بالا امکان احداث بیمارستان تخصصی در هر شهرستان وجود ندارد.

محمد باتوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان‌های استان گفت: در جوامع مختلف امنیت، بهداشت و معیشت انسانها مهمترین اولویت زندگی هر فردی است.

وی با بیان اینکه مشکلات بهداشتی شهرستان‌ها نیازمند توجه بیشتری است، افزود: باید نمایندگان شهرستان‌های مختلف در شورای استان موظف شوند در مدت زمانی سه ماهه مشکلات و موانع حوزه انتخابیه خود را به مدیران شبکه بهداشت شهرستانها انتقال دهند و نتایج را به شورای استان اعلام کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای استان تصریح کرد: بهتر است خدمات درمانی و پزشکی تخصصی در استان به صورت منطقه‌ای ارائه شود تا از تمرکززدایی جلوگیری کرد و این خدمات در ۴ منطقه استان به صورت تخصصی ایجاد شود چرا که به دلیل هزینه‌های بسیار بالا امکان احداث بیمارستان تخصصی در هر شهرستان وجود ندارد.

وی با انتقاد از برخی رفتارهای پزشکان گفت: لازم است رسیدگی و نظارت بر رفتار برخی پزشکان بیشتر باشد چرا که اخبار نگران‌کننده‌ای در حوزه پزشکی شنیده می‌شود همچنین عدم وجود شفافیت در تعرفه‌ها مشکلات زیادی برای مردم شهرستان‌ها ایجاد کرده است.

باتوانی با بیان اینکه دخالت در حوزه‌های غیرتخصصی پزشکان افزایش داشته است، اظهار کرد: پزشکان عمومی به خاطر درآمدزایی بیشتر در حوزه‌هایی چون پوست، مو و زیبایی فعالیت می‌کنند که این امر باید مورد توجه نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی باشد تا از خطرات و حوادث آینده جلوگیری شود.

کد خبر 380838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.