نخستین دوره مسابقات موتورسواری بانوان برگزار شد

نخستین دوره از مسابقات قهرمانی کشور موتورسواری سرعت ویژه بانوان در سال ۱۳۹۸، یادواره شهدای هفتم تیر و گرامیداشت هفته المپیک با شناخت نفرات برتر پایان یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، این ​مسا​بقات برای ​دومین بار در کشور به صورت رسمی و بر اساس قوانین فدراسیون جهانی موتورسواری FIM روز جمعه ۷ تیر ماه در پیست موتورسواری و اتومبیلرانی مجموعه آزادی تهران و در میان استقبال پرشور علاقمندان به این ورزش برگزار شد.

در این ​رقابت ها نزدیک به ​​۲۳ شرکت کننده از شش استان در سه کلاس، پس از پشت سر گذاشتن تمریناتی سخت ​با یکدیگر به رقابت پرداختند. بر اساس برنامه ریزی کمیته برگزاری مسابقات، ابتدا شرکت کنندگان در کلاس ۲۵۰ سی سی ​روی خط استارت ایستادند و رقابت خود را طی ۱۰ دور ​آغاز کردند تا تکلیف برترین های این کلاس از مسابقه مشخص شود، این رقابت یکی از جذابترین و پرهیجان ترین مسابقات موتورسواری بود، در پایان این رقابت جذاب و نفسگیر خانم ها بهناز شفیعی از تهران، ملیحه کریمی از آیلند و مرضیه رحمتی از تهران به عنوان نفرات اول تا سوم کلاس ۲۵۰ سی سی معرفی شدند.

شرکت کنندگان در کلاس Mini GP نیز براساس قوانین مسابقات طی ۱۰ دور با یکدیگر به رقابت پرداختند. این کلاس هم از هیجان خاص خود برخوردار بود ​و در نهایت خانم ها ملیحه کریمی فخر​ و سمیه همتی هر دو از تیم ​آیلند و معصومه زحمتکش از استان گیلان سکو های اول تا سوم را از آن خود کردند.

آخرین کلاس این مسابقه به ۱۲۵ سی سی حرفه ای اختصاص داشت ​که می توان گفت جذاب ترین رقابت در این دوره از مسابقات بود و سبقت گیری های مداوم بین نفرات اول تا سوم تا آخرین لحظه پیش بینی برترین های این کلاس را سخت کرده بود. در دور چهارم این رقابت جذاب نماینده تهران زمین خورد اما مجددا به مسیر مسابقه برگشت و در دور های انتهایی خود را به نفرات ​بالای جدول رساند ​اما نماینده البرز که از امیدهای کسب سکو بود، به دلیل یک اشتباه تکنیکی از ادامه مسابقات باز ماند و در پایان خانم ها ​صدیقه خطی از استان مازندران، مرضیه رحمتی از تهران و معصومه زحمتکش از گیلان به عنوان نفرات برتر این کلاس معرفی و جوایز خود از سوی مسئولین حاضر در مسابقه دریافت کردند.

کد خبر 380835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.