دنبال بومی‌سازی مترو هستیم

شهردار تهران گفت: یکی از نیازهای اصلی کلانشهرها حل مسائل ترافیک و آلودگی هواست که بدون مترو ایجاد محقق نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، پیروز جناچی صبح امروز در آیین انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار مترو برای استفاده در خطوط مترو تهران اظهار کرد: پیرو توافق‌نامه‌ای که در سال ۹۷ فی‌مابین شهرداری تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد، امروز ساخت یک رام قطار مترو در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال رونق اقتصادی بر آن شدیم که با استفاده از توان داخلی، مترو را توسعه دهیم، گفت: در حال حاضر دو میلیون سفر توسط مترو انجام می‌شود که با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها، هدف‌گذاری ما ۶.۵ میلیون سفر در روز است.

حناچی با بیان اینکه ما در شورای شهر و شهرداری تهران هم‌قسم شدیم که یکی از ماموریت‌های مهم ما حل آلودگی هوا و ترافیک با توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو باشد، تصریح کرد: در شرایط خاص اقتصادی هستیم و باید از تمام توان داخلی استفاده کنیم و به همین دلیل امروز قرارداد ساخت یک رام قطار مترو منعقد می‌شود که این زمینه‌سازی برای تفاهم‌نامه‌های بعدی خواهد بود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه بومی‌سازی یک رام قطار که امروز انجام می‌شود، راه را برای تفاهم‌نامه‌های بعدی باز می‌کند، افزود: یکی از نیازهای اصلی کلانشهرها حل ترافیک و آلودگی هوا است که بدون مترو محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن اهداف‌مان باید از بضاعت همه مجموعه‌هایی که در داخل کشور هستند، استفاده کنیم، اضافه کرد: در شرایط سختی قرار داریم اما می‌توان این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد و از توان حداکثری شرکت‌های داخلی بهره برد؛ امید است با هماهنگی بین همه دستگاه‌ها بتوانیم نسبت به توسعه ناوگان مترو اقدام کنیم.

حناچی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ درصد واگن مترو بومی‌سازی شده است، تصریح کرد: ۷۰ درصد واگن‌های مترو توسط شرکت واگن‌سازی تامین می‌شود و تلاش داریم با کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور بتوانیم مترو را بومی‌سازی کنیم.

کد خبر 380833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.