شهرهای ذی‌نفع زاینده‌رود در توسعه آبرسانی سهیم شوند

رییس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افزایش عوارض نوسازی برای توسعه شبکه آبرسانی، صرفا به شهروندان اصفهانی تحمیل شده اما مابقی شهرها در این توسعه نقش نداشته‌اند درحالی که همه شهرها از آن بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت صبح امروز (یکشنبه) در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید اخیر اعضای شورای شهر از سد زاینده‌رود و تونل‌های آبرسانی احداث شده، اظهار کرد: به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش‌رو درباره کم آبی، عدم آشنایی با یک گفتمان منطقی بین ذی‌نفعان منطقه است.

وی افزود: در این خصوص مشکل اساسی وجود ندارد، اما هنوز نتوانستیم درست و منطقی گفت‌وگو کنیم وگرنه راهکار برای حل تعارضات وجود دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: افزایش عوارض نوسازی برای توسعه شبکه آبرسانی، صرفا به شهروندان اصفهانی تحمیل شده و مابقی شهرها در این توسعه نقش نداشته‌اند درحالی که همین شهرها از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: قرار بود آب مورد نیاز سه استان اصفهان، کرمان و یزد همگی از طریق تونل بهشت‌آباد تامین شود اما امروز کرمان و یزد از این پروژه جدا شده و مسیر جداگانه‌ای از اصفهان برای خود اختصاص داده‌اند.

ملت اضافه کرد: اگر قرار باشد این رویه انجام شود بیشترین ضرر را اصفهان متحمل خواهد شد و نیاز است به عنوان مدیریت شهری اصفهان پیگیر طرح اولیه که قرار بود به‌صورت مشترک محقق شود، باشیم وگرنه این تصمیم جدید برای آینده اصفهان آسیب جدی همراه خواهد داشت.

کد خبر 380821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.