به گزارش ایمنا، محسن پورسیدآقایی در رابطه با وضعیت دوچرخههای تهران با بیان اینکه سند توسعه دوچرخه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر این سند در شورای ترافیک پایتخت در دست بررسی است که در صورت تصویب براساس این سند پنج ساله، باید ۳.۵ درصد از سفرهای تهران با دوچرخه انجام شود.
وی با بیان اینکه سالانه ۱۲۰کیلومتر به مسیر دوچرخه اضافه میشود، در مورد سرنوشت دوچرخههای قبلی شهرداری گفت: دلیل شکست طرحهای دوچرخه در گذشته این بود که به تکنولوژیهای روز دنیا توجه نشده بود بهگونهای که راکبان باید به مبداء سفر برگشته و دوچرخه را تحویل میدادند اما امروز با اتکاء به تکنولوژیهای جدید، استفاده از دوچرخه برای شهروندان تسهیل شده است.
پورسیدآقایی با بیان اینکه در حال حاضر با ورود اپلیکیشنهای دوچرخه، شاهد استقبال روزافزون شهروندان از دوچرخه هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی با پیشداوری عنوان میکنند که دوچرخه در تهران طرحی شکست خورده است اما این مطلب درست نیست چراکه با گذر از روشهای سنتی و استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا، توانستیم دوچرخه را به عنوان یک مد حمل و نقلی توسعه دهیم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد استفاده از دوچرخه و تجهیزات قبلی افزود: رک دوچرخههای قبلی را در ادارات دولتی و شهرداری استفاده خواهیم کرد تا کارکنان ترغیب شوند برای تردد به ساختمانهای مجاور و داخلی از دوچرخه استفاده کنند.
نظر شما