تردد خودروهای مجهز به سامانه هوشمند در تمام نقاط شهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تردد خودروهای مجهز به سامانه هوشمند تنها در مناطق مرکزی شهر نیست بلکه در تمام نقاط شهر تردد و تخلفات پارک دوبل را ثبت می‌کند.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خودروهای مجهز به سامانه هوشمند، تخلفاتی همچون پارک دوبل، توقف در ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی، حریم تقاطع‌ها و دور میادین را ثبت می‌کند.

وی با بیان اینکه خودروهای مجهز به سامانه هوشمند مجهز به نرم افزاری است که به دوربین پلاک‌خوان متصل می‌شود، افزود: این خودروها با سرعت حداکثر ۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و تمام تخلف‌های حاشیه‌ای را از طریق برداشتن پلاک خودروهای متخلف و مجزا کردن پلاک‌ها از طریق تکنولوژی OCR، در دیتا بیس داخل خودرو ذخیره کرده و با ارسال به مرکز کنترل ترافیک و سرور راهور ثبت می‌کنند و در نهایت رانندگان متخلف مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه طرح ثبت تخلفات ترافیکی از طریق خودروهای هوشمند با هدف افزایش ایمنی و آسایش مسافران حمل و نقل عمومی اجرا شده است، افزود: پاکسازی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، حذف توقف‌های در حریم تقاطع‌ها و در نتیجه افزایش ظرفیت عبوردهی تقاطع‌ها از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه خودروهای سامانه ثبت تخلفات مکانیزه از نوع پژو ۲۰۶ سفیدرنگ است که با سه دوربین نصب شده بر روی آن‌ها، تخلفات به صورت مکانیزه ثبت می‌شود، تصریح کرد: پس از ثبت پلاک خودروها، برای راننده پیامک اِعمال جریمه ارسال خواهد شد.

صلواتی گفت: ابزارهای هوشمند، دوربین‌های آماربردار، دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات تاثیر بسزایی در کاهش میزان تصادفات داشته است، به طوری که استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف میزان تصادفات درون‌شهری را تا ۷۰ درصد کاهش داده است.

صلواتی افزود: در حال حاضر تعداد ۵۲ تابلو پیام‌رسان خبری در بزرگراه‌های شهر اصفهان نصب شده است و وضعیت ترافیک معابر را به رانندگان گوشزد کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا با انتخاب مسیرهای روان به متعادل شدن ترافیک کمک کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت ترافیک بزرگراه‌های شهر اصفهان به صورت هوشمند انجام می‌شود، تصریح کرد: مدیریت خودروهای تک سرنشین در بزرگراه‌ها، ایجاد تسهیلات برای خودروهایی که تعداد سرنشین آن‌ها بیش از یک نفر است، از طرح‌های آینده معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان به شمار می‌رود.

کد خبر 380814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.