تعهد تاکسیرانی برای رانندگان قانونمند دوجانبه است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی هدف از هدفمند کردن یارانه‌ها را مدیریت هرچه بهتر بودجه این سازمان می‌داند تا حقوق رانندگان قانونمند تضییع نشود.

به گزارش ایمنا، سازمان تاکسیرانی تهران بر آن شد تا برای مدیریت هزینه، طرح رتبه‌بندی رانندگان را اجرایی کند تا به وسیله آن بتواند هم رانندگان قانونمند را شناسایی، هم یارانه پرداختی به رانندگان را هدفمند کند.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درباره کیفیت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه پرداختی به رانندگان تاکسی اظهار کرد: یکی از مواردی که سازمان تاکسیرانی تهران برای سال ۹۸ در دستور کار خود قرار داده است، پرداخت هدفمند یارانه به رانندگان تاکسی است.

وی افزود: مجوزهایی که ما به دنبال اخذ آن هستیم این است که هر آنچه ما تعهد داریم به عنوان شهرداری تهران پرداخت کنیم، این تعهد بین رانندگان قانونمند و سازمان تاکسیرانی تعهدی دوطرفه است.

قنادان ادامه داد: این صحبت من نیست و حرف بسیاری از رانندگان تاکسی و انجمن تاکسیرانان تهران است که که به صورت یک گروه غیررسمی در حال فعالیت است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران تصریح کرد: طی صحبت‌هایی که در جلسه با انجمن تاکسیرانان داشتیم اعلام کردند در بین ما رانندگانی وجود دارد که سرخط فعالیت می‌کنند، پروانه فعالیت آن‌ها به روز است، تخلفی ندارند و همه جوره با سازمان تاکسیرانی فعالیت و همکاری می‌کنند که نباید این رانندگان را با فردی که ماشین را گرفته اما غیرفعال است و اصلا به فراخوان‌های سازمان تاکسیرانی اهمیتی نمی‌دهد تا فعالیت خود را طبق قانون انجام دهد، یکی دانست.

قنادان خاطرنشان کرد: تاکسیرانی که دارای پروانه تاکسی نیست دلیلی ندارد به او بیمه رایگان درمانی بدهیم؛ تاکسیرانی که وقتی به او اعلام می‌شود پروانه فعالیت خود را به‌روز کند و او اقدامی نمی‌کند چرا باید تسهیلات رایگان دریافت کند؟ تاکسیرانی که وقتی به او ابلاغ می‌شود برچسب کرایه سال ۹۸ خود را دریافت کند اما اقدامی نمی‌کند چرا باید تسهیلات رایگان به او بدهیم؟ راننده تاکسی که از سامانه پرداخت الکترونیکی استفاده نمی‌کند چرا باید همه تسهیلات را به صورت رایگان دریافت کند یا رانندگانی که به آن‌ها اعلام می‌شود در خط مخصوص به خودت فعالیت کند اما سرپیچی می‌کنند چه تعهدی داریم که به آن‌ها خدمات رایگان بدهیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: از نگاه ما، تاکسیران کسی است که منضبط و قانونمند در اختیار حمل و نقل عمومی فعالیت کند؛ یکی از معضلات ما منابع مالی محدودی است که در اختیار داریم که باید تلاش کنیم این مبلغ محدود را به درستی مدیریت کرده و به دست فردی برسانیم که مطمئن باشیم تاکسیران فعالی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد ما از رانندگانی که از تاکسی در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نمی‌کنند و تخلف دارند با فردی که به صورت قانونمند عمل می‌کند تفاوتی قائل نباشیم و یارانه را به همه رانندگان پرداخت کنیم، کجای اقدام ما عادلانه است؟

قنادان اضافه کرد: زمانی که هدفمند کردن یارانه‌ها را آغاز کردیم باید اعلام کنم که در آینده نیز خیلی بیشتر خواهد شد ما می‌توانیم یارانه‌ها را به خصوص در بهای خدمات هدفمند کنیم و آن را به دست رانندگان قانونمند برسانیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران تاکید کرد: برای نخستین‌بار امسال مجوز گرفتیم برای رانندگانی که فعال هستند در بهای خدمات از محل سازمان تاکسیرانی ۲۰ درصد به آن‌ها تخفیف بدهیم و این نکته‌ای است که باید به آن توجه شود که نه تنها بهای خدمات افزایش پیدا نکرده بلکه برای رانندگان قانونمند نیز تخفیف در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: راننده‌های غیرمنضبط باید تمام هزینه‌های خود را بدهند و هیچ حمایتی از آن‌ها از سوی سازمان تاکسیرانی تهران انجام نمی‌شود.

قنادان افزود: خدمات ما در باشگاه رفاه تاکسیرانی به صورت یکپارچه اعمال می‌شود و تمام خدماتی که به رانندگان داده می‌شود بر اساس رتبه‌بندی رانندگان است و من به صورت شفاف اعلام کردم شاخص‌هایی که تبیین کردیم مبنی بر شاخص‌های قانونمندی و تعهدی که شهرداری دارد در حمایت کردن و یارانه دادن به رانندگان قانون‌مدار است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد تنش برای رانندگان نیستیم و اگر اعلام می‌کنیم بهای خدمات باید به صورت هدفمند انجام شود به این معنی است که رانندگانی که دارای پروانه فعالیت هستند، رانندگانی که برچسب کرایه سال ۹۸ اخذ کردند و دیگر قوانینی که برای رانندگان تاکسی لازم‌الاجراست، در صورت اجرای به موقع مشمول تخفیفات مربوطه می‌شوند و تاکید می‌کنم با تجمیع تخفیفات شاهد هستیم باز هم خدمات و تسهیلات درنظر گرفته شده برای رانندگان منضبط رایگان است.

قنادان تصریح کرد: به عنوان مثال رانندگان برای حکم فعالیت سالانه خود ۷۵ هزار توامن پرداخت می‌کنند، اما تخفیفی که شامل حال آن‌ها می‌شود مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان است یعنی رانندگان بیش از مبلغی که پرداخت می‌کنند مشمول تخفیفات در بهای خدمات می‌شوند.

وی افزود: بودجه‌ای که برای ما قرار دادند بودجه‌ای مشخص است و تمام حرف ما این است که یارانه پرداختی برای رانندگان باید منظم شود و ما به دنبال رتبه‌بندی رانندگان بر اساس منظم بودن آن‌ها هستیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: با یک محاسبه سر انگشتی مشخص می‌شود تمامی خدمات برای رانندگان قانون‌مند رایگان می‌شود و اگر راننده‌ای تمامی موارد را رعایت کند می‌تواند از خدمات به صورت رایگان بهره‌مند شود و تاکید ما این است که ما این اقدامات را انجام دادیم تا نظام عملکرد خود را منظم کنیم.

قنادان ادامه داد: برای رانندگانی که قانون‌مند عمل می‌کنند تمام هزینه‌ها و خدمات که از تاکسیرانان دریافت می‌شود خرج خود تاکسیرانان می‌َشود و این تعهد خدمتی است که من دارم.

وی با اشاره به اینکه بودجه رفاهی تاکسیرانان در بودجه سازمان تاکسیرانی از کمک شهردرای تهران تامین می‌شود، گفت: تاکسیران نا منظم تخفیف نمی‌گیرد، ولی پولی که پرداخت می‌کنند برای تخفیف راننده‌های منظم هزینه می‌َشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 380809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.