طراحی فضاهای آموزشی توسط دانش‌آموزان

دانش‌آموزان شهر کینگستون آپون هال انگلستان با همکاری یک گروه معماری این شهر به طراحی فضاهای آموزشی خود پرداختند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در کینگستون آپون هال، شهری واقع در ناحیه یورکشایر و هامبر انگلستان، به دانش‌آموزان بین ۱۱ تا ۱۶ سال فرصت داده شد تا با همکاری یک گروه معماری معروف این شهر به طراحی فضاهای آموزشی خود بپردازند. ساخت اولین فضای طراحی شده توسط داشن‌آموزان تنها هفت روز به طول انجامید.

هدف از طراحی فضاهای آموزشی توسط دانش‌آموزان، به چالش کشیدن کودکانی بود که با فضاهای آموزشی رایج با مشکل مواجه بودند. در ابتدای کار، از دانش‌آموزان خواسته شد طرح‌های پیشنهادی خود را به شکل الگوهای سه بعدی ارائه دهند تا از بین تمام الگوهای پیشنهاد شده، یک طرح کلی انتخاب شود. یک گروه معماری معروف این شهر نیز با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به طور مستقیم در انجام و ساخت این فضای آموزشی ایفای نقش کرد.

طرح نهایی به شکل یک اتاق کوچک، با دیوارهای هلالی ساخته شد و قرار است پشت‌بام آن با صفحه های خورشیدی پوشیده شود. همچنین این فضای آموزشی به طور کامل با یک روکش پلاستیکی سبز روشن پوشیده شده است که این پوشش باعث مقاومت آن در مقابل آب و باران می‌شود. فضای آموزشی ساخته شده به عنوان مکانی برای یادگیری فعالیت‌های فوق برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدون شک مشارکت کودکان در طراحی و ساخت فضای آموزشی می‌تواند نقش مهمی در افزایش یادگیری کودکان ایفا کند. امید است در آینده، طرح‌هایی شبیه به ساخت فضای آموزشی توسط دانش‌آموزان، در سایر نقاط جهان باعث جذب بیشتر کودکان به سمت آموزش و پرورش شود.

کد خبر 380800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.