سقفی که نساخته، فروریخت/بزرگترین سازه خشتی جهان در انتظار گردشگر

در بسته خبری امروز از مرگ جوان ۲۳ ساله خوشابی در آبگیر معدنی تا احداث هشت سیل‌بند در مناطق مرزی و تشدید بادهای ۱۲۰ روزه زابل را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرق کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

جوان ۲۳ ساله خوشابی در آبگیر معدنی جان باخت

خراسان رضوی: محمد همتی، مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: جسد جوان ۲۳ ساله از آبگیر معدنی درحوالی روستای نورآباد شهرستان خوشاب توسط غواصان این سازمان خارج شد.

سامانه الکترونیک اصناف ماه آینده رونمایی می‌شود

خراسان رضوی: رییس اتاق اصناف ایران گفت: سامانه الکترونیک اصناف با هدف ارائه اطلاعات بروز و افزایش سرعت‌دهی به فعالیت‌ها در ماه آینده رونمایی می‌شود.

خرید تضمینی حدود ۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان سرخسی

خراسان رضوی: مرتضی سندگل، مدیر تعاون روستایی سرخس گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۸۳۷ تن گندم به‌مبلغ ۳۰۶ میلیارد ریال به‌صورت تضمینی از گندمکاران سرخسی خریداری شده است.

**********************************************************************************************************

بارندگی‌ها ۴۵ درصد مخازن خراسان‌جنوبی را پر کرد

خراسان‌جنوبی: حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در غرب استان تمامی سدها با بارندگی که امسال صورت پذیرفت آبگیری شده و در شرق استان که بارندگی محدود بوده این آبگیری کمتر بوده است، یادآور شد: در مجموع در حال حاضر ۴۵ درصد ظرفیت مخازن‌ استان پر است.

آبرسانی به ۳۳ روستای خراسان‌جنوبی در سال ۹۷

خراسان‌جنوبی: مهدی صفوی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از تیرماه سال گذشته تاکنون ٣٣ روستا را آبرسانی کرده و تا پایان شهریورماه امسال نیز آبرسانی به ١٠ روستای دیگر انجام می‌شود.

احداث ۸ سیل‌بند در مناطق مرزی تا پایان سال

خراسان‌جنوبی: غلامعلی تناکی، فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در شرق کشور از کلنگ‌زنی و احداث ۲۵۰ واحد مسکونی برای محرومین و معلولین مناطق مرزی خبر داد و گفت: تا پایان امسال هشت سیل‌بند برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و سرریز سدها احداث می‌شود.

***********************************************************************************************************

ریزش سقف ساختمان در خاش جان ۲ نفر را گرفت

سیستان‌وبلوچستان: فریبرز راشدی، رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ریزش سقف ساختمان در حال احداث در نوک آباد خاش جان دو نفر را گرفت.

خرید بیش از ۱۷هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان سیستان وبلوچستان

سیستان‌وبلوچستان: غلام حیدر زورقی، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کار برداشت گندم در سطح ۲۹ هزار هکتار از گندم‌زارهای استان به پایان رسیده است.

وزش بادهای ۱۲۰ روز ه در زابل شدت می گیرد

سیستان‌وبلوچستان: علی ملاشاهی، رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای ۱۲۰ روز شدت می گیرد و احتمال رخداد دومین توفان گردوخاک سال جاری در زابل وجود دارد.

**********************************************************************************************************

۱۸ شهر کرمان گاز ندارد

کرمان: سعید مؤمنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: ۱۸ شهری که فاقد گازرسانی هستند انتخاب پیمانکاران آنها تا اواسط سال آینده مشخص می‌شود و بودجه خوبی برای گازرسانی به استان کرمان به ویژه جنوب استان در نظر گرفته شده است.

تعریف طرح گردشگری ارگ بم

کرمان: هادی شهسوارپور، فرماندار بم از تعریف پروژه اقتصاد مقاومتی در ارگ قدیم بم خبر داد و با اشاره به تاثیر منفی زلزله بم در روند گردشگری این شهرستان گفت: در زلزله سال ۸۲ بیش از ۹۰ درصد ارگ بم تخریب شد و روند گردشگری در بم را تحت تاثیر قرار داد، به همین دلیل و برای اینکه به بهترین وجه از گردشگری بم استفده شود، طرح پیشنهادی برای ارگ قدیم و باغ‌های اطراف آن را تهیه کردیم که به کمیسیون گردشگری استان ارسال شد.

افتتاح بزرگترین مرکز پیوند اعضای کشور

کرمان: محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پیوند اعضای جنوب شرق به عنوان بزرگترین مرکز پیوند اعضای کشور با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود.

کد خبر 380797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.