توسعه شهرها به آموزش کودکان وابسته است

شهردار تبریز با بیان اینکه مدیریت شهری سعی دارد همکاری‌هایش با سمن‌ها و سازمانهای مردم‌نهاد در راستای تحقق اهداف کودک‌محور باشد، گفت: باید سرمایه‌گذاری‌ها، حول محور آموزش شهروندی از دوران کودکی، آغاز شود.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر با بیان اینکه شهر دوستدار کودک ریشه در خاک این دیار دارد، اظهار کرد: مسائلی که امروزه در حوزه توجه به حقوق کودکان مدنظر کشورهای اروپایی است، در یک قرن اخیر در شهر تبریز ریشه داشته است.

شهین باهر ادامه داد: در حوزه اولین‌ها، اولینی دیگر در بحث شهر دوستدار کودک وجود دارد که نخستین کودکستان و مدرسه ناشنوایان در این شهر اتفاق افتاده و شروع بزرگی برای کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کودک، نویسندگان زیادی به تالیف کتب مختلف پرداخته‌اند، افزود: مدیریت شهری نیز سعی کرده فضاهایی که می‌تواند برای کودکان نشاط‌بخش باشد را احداث کرده و با افزایش امکانات به سوی محل زندگی کودکان سوق داده شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: باید کودکان کم‌برخوردار نیز به امکانات تفریحی و ورزشی دسترسی داشته باشند به طوری که سال گذشته حدود ۱۵ پارک محله‌ای را در مناطق مختلف شهر افتتاح کردیم و برای سال جاری نیز ۲۰ پارک دیگر در داخل محلات به ویژه مناطق کم‌برخوردار پیش‌بینی شده است.

شهین باهر تاکید کرد: شرایط باید طوری باشد که کودک، بدون حضور والدین به تفریح و سرگرمی بپردازد؛ اعتقاد داریم آینده و توسعه شهرها به کودکان آن وابسته است و باید تمام سرمایه‌گذاری‌ها از دوران کودکی حول محور آموزش شهروندی آغاز شود که امروزه در اکثر کشورهای توسعه‌یافته به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه طرح آموزش شهروندی از دوران کودکی به صورت پایلوت و به شکل رسمی در مدارس تبریز آغاز شده است، گفت: سال گذشته در ۸۱ مدرسه و با ۲۱ عنوان کتاب مباحث مربوطه تدریس شد و مدیریت شهری سعی دارد همکاری‌هایش با سمن‌ها و سازمانهای مردم‌نهاد در راستای تحقق اهداف کودک‌محور باشد.

کد خبر 380792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.