باید شرایط را برای رشد دختران فراهم کنیم

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جامعه‌ای که ادعای پیروی از سیره اهل بیت(ع) دارد باید زمینه رشد و ترقی برای جوانان به خصوص دختران جوان فراهم شود تا شاهد جامعه‌ای توانمند و اسلامی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) باعث توسعه فرهنگ اسلامی شده‌اند و حتی تمام فرق پس از ایشان توسط آن حضرت از دریای بیکران علم الهی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به هفتم تیرماه و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی، افزود: شهید بهشتی که او را سیدالشهدای انقلاب لقب دادند و چند تن دیگر از شهیدان هفتم تیر همچون شهیدان منتظری، طباطبایی‌نژاد و اژه‌ای متعلق به شهر اصفهان بودند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت در پیش بودن "روز دختر" از پیامبر اسلام(ص) به عنوان سرمشق احترام به دختران نام برد و افزود: در دوره‌ای که دختران را زنده به گور می‌کردند حضرت محمد(ص) اولین فردی بود که در جامعه عرب بر بالای منبر و در ملاعام نام دختر خویش را می‌برد.

وی ادامه داد: آن حضرت در هنگام خواستگاری تصمیم را بر عهده دختر خویش گذاشتند و همواره دست او را می‌بوسیدند و در مقابل نیز حضرت زهرا(س) همچون مادری دلسوز برای پیامبر بودند تا حدی که ایشان را ام ابیها (مادر پدرش) نام نهاده‌اند.

معین با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت جوامع را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: باید توانمندی و توانایی این قشر را برای ورود به عرصه‌های علمی و سیاسی کشور فراهم کرد تا همچنان آثار شایسته‌ای از خود بر جای بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه شیعه، طلب علم بر هر مرد و زنی واجب است و اسلام برای ورود زنان به مسائل جامعه و همگام با مردان جهت رفع مشکلات تاکید کرده است بنابراین در جامعه ای که ادعای پیروی از سیره اهل بیت(ع) را دارد باید زمینه رشد و ترقی برای جوانان به خصوص دختران جوان فراهم شود تا شاهد جامعه‌ای توانمند و اسلامی باشیم.

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآور شدن ۱۲ تیرماه سالروز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی، تصریح کرد: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است اما برای عوامفریبی سر و صدای حقوق بشری برپا کرده درحالی که در عراق به بهانه اینکه آن کشور سلاح کشتار جمعی دارد حمله نظامی کرد و هپچنان این اقدامات را در کشورهای همسایه ایران ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: اخیرا از رییس جمهور آمریکا درخصوص مردم یمن سئوال شده که او در جواب گفته است "شما باید به فروش اسلحه‌ها و درآمدی که از آن داریم فکر کنید." این سخن همچنان موضع جنگ طلبی آنان را نشان می‌دهد.

معین با بیان اینکه ما هیچگاه جنایات قبلی آمریکا را فراموش نخواهیم کرد، اضافه کرد: مردم ایران همواره مردمی صلح‌جو بوده‌اند و علی رغم داشتن توان و نیروی کافی سابقه بسیار کمی در تجاوز به دیگران داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید از افتادن در دامی که امریکا فراهم کرده پرهیز کنیم، خاطرنشان کرد: به گفته امام راحل(ره) "جنگ هشت ساله جنگی تحمیلی بود که بر مردم تحمیل شد"؛ اکنون نیز مردم ایران ایستاده‌اند و از ملتی با این تاریخ، دور است که زیربار دشمنان بروند.

کد خبر 380790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.