پارکینگ‌هایی که برای ماشین نیست!

شهروندان شهر سانفرانسیسکو، بعضی مناطق پارک خودرو در شهر را به فضاهایی برای انجام کارهای گروهی تبدیل کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اجاره دفتر کار و فضاهایی برای همکاری گروهی؛ به خصوص در شهر سانفرانسیسکو هزینه بسیار بالایی در بر دارد و برای بسیاری ساکنان چنین شهرهایی شهری مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل یکی از شهروندان سانفرانسیسکویی طرحی پیشنهاد کرد که طبق آن فضای پارک خودروها به محیط‌هایی برای انجام کارهای شخصی و پروژه‌های گروهی تبدیل شد. او با استفاده از توئیتر این طرح را در کل شهر تبلیغ کرد و پس از گذشت چهار روز، طرح خود را اجرایی کرد و در محل پارک خودروها به انجام کار خود پرداخت اما این بار ۳۰ نفر از ساکنان شهر برای انجام پروژه‌ها و کارهای خود نیز به او پیوستند.

ساکنان شهر با پرداخت تنها ۲.۷۵ دلار برای هر ساعت ‌می‌ توانند برای انجام کارهای گروهی و پروژه‌های خود، یک متر از فضاهای پارک ماشین را اجاره کنند. این کار باعث جذب بسیاری از شهروندان سانفرانسیسکو به سمت جای پارک‌های بیشماری می‌شود که تاکنون کمترین کاربرد را برای ساکنان این شهر داشته‌ است. پیش از این نیز پروژه‌هایی شبیه به تبدیل جای پارک خودروهای سانفرانسیسکو به مکان‌هایی برای انجام کارهای گروهی و پروژه‌های شخصی در شهرهایی نظیر تولوز در فرانسه و سانتا مونیکا در کالیفرنیا، انجام شده است و این روند همچنان در دیگر نقاط جهان در حال گسترش است.

طراح تبدیل جای پارک خودروها به فضاهایی برای انجام کارهای شخصی و گروهی با ترویج پروژه فوق در شهر، از سایر مردم می‌خواهد پیشنهادات خود را برای گسترش این ایده ارائه دهند و در تلاش است فضاهایی را برای انجام کارهای خود انتخاب کند که بهترین دسترسی را به سیگنال‌های WiFi داشته باشد؛ علاوه‌براین، اختصاص مکان‌هایی به عنوان سرویس بهداشتی و آبخوری در اولویت برنامه‌های او قرار دارد.

تبدیل این فضاهای پارک به مکان‌هایی برای انجام فعالیت‌های ساکنان یک شهر و حتی استفاده از آن‌ها برای مسیرهای دوچرخه‌سواری، گامی بلند در ایجاد آینده پایدار در شهرها به شمار می‌رود.     

کد خبر 380788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.