آقازادگی در اصل خوب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقازاده‌ای که پشت شأن پدر پنهان می شود که از بانک دزدی کند شیطان‌زاده است نه آقازاده.

محمدحسین صفار هرندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون ادامه راه شهید بهشتی اظهار کرد: تعبیر همیشگی شهید بهشتی اینگونه بود که ما تشنه قدرت نیستیم، شیفته خدمتیم که ریشه این جمله در کلام امیرمؤمنان علی‌(ع) است. حضرت علی خطاب به مالک اشتر هنگام انتصاب می فرمایند: «این انتصاب برایت نباید طعمه ای تلقی شود در صورتی که امانتی است بر دوشت».

وی افزود: بعد از انقلاب، نگاهی که مطرح شد این بود که کسی برای بدست آوردن جایگاه و مقام و منصب های حکومتی نباید بدود که واقعا در بسیاری افراد هم به همین صورت بود و حتی نیمی از حقوقی که دریافت می کردند باز می گرداندند، اما عده‌ای برای بدست آوردن جایگاه می دویدند و همدیگر را تخریب می کردند، در صورتی که این روش به انقلاب مربوط نیست که بعضی از افراد، اینها را در کارنامه انقلاب جای می دهند که افراد می خورند و می چاپند، در صورتی که این عده ربطی به انقلاب ندارند، بلکه مربوط به رویگردانی برخی از اهداف انقلاب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هرچه از انقلاب فاصله گرفته شد، رانت و فساد به وجود آمد؛ آقازادگی در اصل خوب است. آقازاده کسی است که حضرت می فرمایند زمانی که نانی در خانه نبود و محروم از نان بودند و برای چنین آقازاده ای مائده ای آسمانی می آید، اما آقا زاده ای که پشت شأن پدر پنهان می شود که از بانک دزدی کند، شیطان زاده است نه آقا زاده.

صفار هرندی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شهید بهشتی بیشتر در جوار ما بودتلاش می کرد این آرایش های سیاسی غلط را برهم بزند، یعنی حلقه منفعت طلب های احزاب سیاسی را برهم می زد، همان راهی که رهبری دارند طی می کنند.

کد خبر 380787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.