امکانات آتش‌نشانی دهاقان مناسب عملیات کوهستان نیست

دهاقان_رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دهاقان گفت: تجهیزات این اداره مناسب عملیات شهر است و برای انجام عملیات امداد و نجات در مناطق کوهستانی با مشکل مواجه هستیم.

مجید جان‌نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: در سه سال گذشته ۳۷ مورد آتش‌سوزی در مراتع و مناطق کوهستانی اتفاق افتاده و عملیات اطفاء حریق در شرایط سختی انجام شده است.

وی عنوان کرد: تجهیزات این اداره مناسب عملیات شهر است و برای انجام عملیات امداد و نجات در مناطق کوهستانی با مشکل مواجه هستیم.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دهاقان گردشگران را عامل بخشی از تخریب طبیعت این شهرستان دانست و تصریح کرد: متاسفانه برخی گردشگران نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند و بی‌احتیاطی آن‌ها باعث بروز آتش‌سوزی می‌شود، اما باید با این مسئله مقابله و نکات ایمنی آموزش داده شود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: خودروهای آتش‌نشانی شهری مناسب مناطق کوهستانی و راه‌های خاکی نیست و در بعضی نقاط دسترسی مشکل است؛ اگر شهروندی با این اداره تماس گرفت باید در مسیر جاده‌ای مستقیم حضور یابد تا به محض رسیدن آتش‌نشانان، راهنمای آن‌ها به محل حادثه باشند این در حالی است که مسیرهای کوهستانی در مناطق دور و ناشناخته قرار گرفته‌ و عملیات امداد به این مناطق با تأخیر همراه است.

وی تآکید کرد: متاسفانه خط‌دهی تلفن همراه در بعضی مناطق کوهستانی شهرستان وجود ندارد و این موضوع عملیات امدادی را با مشکل مواجه می‌کند.

کد خبر 380782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.