کمبود فضا و موانع انتقال زندانی از مشکلات بنیاد تعاون است

مدیر بنیاد تعاون زندان‌های استان اصفهان گفت: کمبود فضای کارگاهی و موانع موجود بر سر انتقال زندانیان به کارگاه‌ها از مشکلات بنیاد تعاون زندان‌های استان اصفهان است.

مرتضی محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت اشتغال و کارگاه های موجود در زندان های استان اظهار کرد: ۵۰ مجموعه کارگاهی در زندان های استان وجود دارد که ۱۴ کارگاه آن مربوط به زندان اصفهان است.

وی با اشاره به تنوع و کیفیت بالای اقلام تولیدی در کارگاه های زندان افزود: در زندان های کل کشور سه هزار قلم کالا تولید می شود که دو هزار قلم آن توسط زندانیان استان اصفهان تولید می شود.

مدیر بنیاد تعاون زندان های استان اصفهان با اشاره به بالا بودنِ تقاضای بخش خصوصی برای اقلام تولیدی زندانیان تصریح کرد: صنایع دستی، اقلام چوبی و فلزی، چوب و چرم، سفال، کیف و کفش، نان و بسیاری تولیدات دیگر در کارگاه های زندان توسط مددجویان تولید می‌شود که کیفیت آنها از تولیدات بخش خصوصی بالاتر است و خواهان بسیاری از تهران و دیگر استان های کشور دارد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش فضای فیزیکی برای گسترش فضای کارگاهی گفت: فضای کارگاهی در زندان ها محدود است و این محدودیت فضا یکی از مشکلات ماست همچنین در انتقال مددجویان از زندان به کارگاه‌ها با موانعی روبه رو هستیم که اگر این دو مشکل حل شود قطعا افراد بیشتری می توانند مشغول کار شوند.

محمدی در تشریح این موضوع گفت: در حال حاضر امکان حضور زندانیان دارای حبس سنگین در کارگاه ها نیست اگر چه متقاضی کار از بین زندانیان تا حد سه هزار نفر است اما به دلیل فضای کارگاهی محدود تنها توانسته ایم برای ۱۵۰۰ مددجو اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه کارگاه های اشتغال زندانیان بدون بودجه دولتی اداره می شود، افزود: این کارگاه‌ها به صورت خودگردان اداره می شود و هیچ بودجه دولتی نداریم حتی مالیات و ارزش افزوده تعیین شده را هم به دولت می پردازیم علاوه بر آن در سال ۹۱ حدود ۵۰ میلیون تومان حقوق به مددجویان پرداخت می شد که این مبلغ در حال حاضر به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است.

مدیر بنیاد تعاون زندان های استان اصفهان با اشاره به کمبود تعداد پرسنل امنیتی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ مددجو در کارگاه های زندان مرکزی اصفهان مشغول کار هستند و این در حالی است که نیروی افسرنگهبان و سرباز محدودی برای مراقبت و ایجاد امنیت در این فضا داریم.

وی با بیان اینکه دو هزار واحد تولیدی در زندان های کشور وجود دارد، اظهار کرد: این واحدها در بخش صنعتی، کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری و خدماتی در داخل و بیرون زندان های کشور مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 380776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.