شهید بهشتی قاطعانه برای تحقق عدالت ایستاد

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله «محمد بهشتی» تصریح کرد: شهید بهشتی در طول زندگی‌اش همان‌گونه زیست که هیچ هراسی از مرگ نداشت و قاطعانه برای دفاع از حق و تحقق عدالت ایستاد، مبارزه کرد و در نهایت به شهادت رسید.

به گزارش ایمنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری روز شنبه ۸ تیر، به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله محمد بهشتی رئیس وقت قوه قضائیه، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شهید بهشتی با تمام آگاهی و دانش زبانزد آن دوره، اما به شکل قابل ستایشی نقدپذیر بود؛ در عین حال در زمان تدوین قانون اساسی و در فصل سوم آن، قاطعانه از حقوق ملت دفاع کرد تا حالا یادش در خاطر یک ملت جاودانه باشد.

واعظی یادآور شد: بعد از جنایت هفتم تیر، ملت داغ دیده فریاد می‌زدند که ایران پر از بهشتی است؛ به امید آن روز که ایران عزیزمان پر از بهشتی‌ها باشد.

آیت الله شهید محمد بهشتی ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه ۷۲ تن از یاران خود به شهادت رسید. منافقین مسئولیت این انفجار و شهادت رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی را بر عهده گرفتند. یکم تا هفتم تیرماه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده است.

کد خبر 380772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.