دیپلماسی فعال، قدرت دفاعی و توان موشکی عوامل اقتدار نظام است

نطنز_عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی فعال، قدرت دفاعی و توان موشکی از عوامل اقتدار نظام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، مصطفی کواکبیان در مراسم ختم مرحوم مرتضی صفاری‌نطنزی اظهار کرد: اشخاصی که در میدان دیپلماسی می‌جنگند و در راستای منویات نظام و خط رهبری حرکت می‌کنند، رزمنده و مجاهد هستند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد امتیازات افراد باتقوا و دانشمند و مجاهد، عنوان کرد: نماینده فقید نطنز، فردی متعهد و متخصص در عرصه دیپلماسی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مرتضی صفاری‌نطنزی هرچند رزمنده جبهه‌های جنگ نبود، اما در حقیقت یک رزمنده متخصص در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی بود و در سنگر دیپلماسی بسیار قوی عمل می‌کرد.

کواکبیان ادامه داد: یک بال اقتدار ایران عملیات دفاعی، نظامی و موشکی است، بال دیگرش دیپلماسی در خدمت دفاع است و دفاع در خدمت دیپلماسی است، زیرا این دو عامل اقتدار باید با هم حرکت کنند.

وی با اشاره به خصائص مرحوم صفاری نطنزی گفت: وی متخصص سیاست خارجی و کارشناس نخبه در این عرصه و روابط بین‌الملل بود، صفاری کم‌صحبت می‌کرد و اگر قرار بود سخنی بگوید، بسیار سنجیده صحبت می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: نماینده مردم نطنز در تنظیم بسیاری از مصوبات دیپلماتیک کمیسیون و موافقتنامه‌ها و قطعنامه‌های مربوط به روابط خارجی نقش مهمی داشت و در جلسات فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی هم حضور فعالی داشت و همواره با تدبیر و عقلانیت مشوق ما در برخورد اعتدالی در روابط خارجی بود.

کواکبیان گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان اجازه ندهند کارهای حوزه انتخابیه نطنز، بادرود و قمصر پس از فوت نماینده این شهرستان، بر زمین بماند و مسئولان شهرستان و استان پیگیر مسائل و مشکلات این حوزه انتخابیه باشند.

کد خبر 380767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.