تبخال و زگیل بیماری‌های واگیردار تابستان

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: بروز تبخال و زگیل از بیماری‌های واگیردار فصل تابستان است. این بیماری‌ها به واسطه تماس با افراد مبتلا ایجاد می شود و با قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید عوارض آن تشدید می‌شود.

ندا ادیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شیوع بیماری‌های پوستی در فصل تابستان بیش از دیگر فصل‌هاست، اظهار کرد: تبخال و زگیل ها از بیماری‌های واگیرداری هستند که در فصل تابستان شیوع بیشتری دارند.

وی با تاکید بر اینکه انتقال بیماری واگیردار زگیل از طریق تماس مستقیم افراد مبتلا امکانپذیر است، گفت: در بسیاری افراد این انتقال هنگام شنا و به ویژه در زمان استفاده از دمپایی‌های مشترک اتفاق می‌افتد.

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: محیط مرطوب باعث انتقال آسانتر بیماری‌های واگیردار پوستی می‌شود و در آن بروز زگیل‌های کف و دست و صورت به خصوص در بین کودکان بسیار شایعتر است.

وی با بیان اینکه نور آفتاب وقوع بیماری‌های ویروسی مانند زگیل را تشدید می کند، افزود: در فصل تابستان افراد باید از پوستشان بیشتر مراقبت کنند.

ادیبی تصریح کرد: همچنین در فصل تابستان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی، لازم است که اشخاص از تماس های مستقیم با افراد مبتلا خوداری کنند و ضد عفونی مرتب فضاهای اطراف مکان های عمومی برای از بین بردن ویروس‌ها و جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار ضروری است.

وی تاکید کرد: علاوه بر رعایت این موارد اشخاص باید از تماس مستقیم مثل دست دادن و روبوسی کردن در این اماکن خودداری کنند تا ابتلا به این بیماری های ویروسی در فصل گرما کاهش پیدا کند.

متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه زگیل‌های ناحیه تناسلی به وسیله تماس سطوح و در اثر استفاده از وسایل آلوده انتقال پیدا نمی‌کند و انتقال از این طریق بسیار کم است، گفت: اما نباید خطر انتقال ویروس‌ها را نادیده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: زگیل‌های ناحیه تناسلی احتمال بروز سرطان‌های دستگاه های تناسلی را زیاد می کند و نباید این احتمال خطر را نادیده گرفت. بنابراین برای اینکه ویروس هایی که در سطح وسایل و سطوح باقی مانده است به افراد دیگر انتقال پیدا نکند ضد عفونی آن‌ها در پایان هر روز لازم است.

ادیبی با بیان اینکه ارتباط افزایش دفعات عود ویروس تبخال با نور شدید آفتاب اثبات شده است، تاکید کرد: بنابراین به کسانی که مبتلا به ویروس تبخال هستند توصیه می‌شود که برای پیشگیری  از ابتلای دوباره به این بیماری‌های ویروسی در فصل تابستان به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنند.

کد خبر 380743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.