خانه مینایی به مرکز نگهداری اسناد خیابان ولیعصر (عج) تبدیل می‌شود

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: قرار است خانه مینایی به عنوان روایتگر خیابان ولیعصر شناخته شود و تمام اسناد و مدارک مربوط به این خیابان در آن نگهداری و در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، یاسر جعفری درباره آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای بازسازی خانه مینایی در خیابان ولیعصر (عج) اظهار کرد: پس از تصمیم حناچی، شهردار تهران مبنی بر ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) به عنوان یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های جهان طرح احیاء و بازسازی خانه مینایی در این خیابان در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار گرفت.

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: خانه مینایی به علت آنکه به ثبت سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده است طرح احیاء و باز سازی آن از حساسیت‌های خاصی برخوردار است که پس از تهیه این طرح از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران جهت تصویب به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شد و پس از ثبت و تایید آن از سوی سازمان میراث فرهنگی پروژه مرمت و بازسازی آن آغاز شد.

جعفری ادامه داد: قرار است خانه مینایی به عنوان روایتگر خیابان ولیعصر شناخته شود و تمام اسناد و مدارک مربوط به این خیابان در آن نگهداری و در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی با اشاره به رویکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بازسازی این بنا، تصریح کرد: رویکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بازسازی خانه مینایی حفظ تمام تزئینات و ساختار موجود این بنا است و در ظرح ارائه شده نیز قرار است تمام تزئینات این بنا ترمیم شود و در کنار آن قسمت‌هایی مانند چارچوب در و پنجره‌های این بنا به شکل اولیه خود ترمیم و بازسازی شود.

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به مساحت ۴۵۰ متر مربعی خانه مینایی تاکید کرد: قسمت‌های مختلف این بنا نیاز به استحکام‌سازی دارد و پس از استحکام سازی ترمیم جداره، کف و عایق‌های این ساختمان انجام خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم قسمت‌های این بنا را به شکلی بازسازی کنیم که به حالت اولیه خود نزدیک شوند و پیش‌بینی ما این است که ظرف مدت شش ماه پروژه بازسازی خانه مینایی در خیابان ولیعصر(عج) به پایان برسد و در نیمه دوم سال ۹۸ افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 380742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.