حریق در کمین مراتع دهاقان

دهاقان_رییس منابع طبیعی وآبخیزداری دهاقان از تولید سالانه ۹ میلیون تن علوفه سبز و خشک در مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: تولید این مقدار علوفه و افزایش گرمای هوا خطر آتش‌سوزی مراتع را افزایش می‌دهد.

محمد جواد آقاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان با اشاره به تولید سالانه ۹ هزار تن علوفه سبز و خشک در مراتع این شهرستان، اظهار کرد: هرتن علوفه تولید شده بیش از ۲۰۰ دلار ارزش دارد.

وی بیان اینکه تولید این مقدار علوفه و گرمای تابستان خطر آتش‌سوزی مراتع را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: در هفته گذشته چند جلسه در فرمانداری باحضور مسئولان، نیروهای آتش‌نشانی، دامداران و مرتعداران، نمایندگان عشایر و خبرنگاران برگزار شد و به‌منظور پیش‌گیری از وقوع آتش در عرصه‌های مرتعی هماهنگی‌های لازم بین بخشی و اداری انجام شد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری دهاقان از آماده‌باش کامل ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و دهیاران برای پیشگیری از آتش‌سوزی احتمالی در مراتع این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تجهیزات خوبی به دهیاری‌ها و نمایندگان عشایر تحویل داده شده، اما همچنان منتظر اعلام تراکتورداران به این اداره هستیم.

آقاسی با بیان اینکه بهره‌برداران نقش مهمی در پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع دارند، تآکید کرد: کشاورزان و مرتع‌داران باید برای از بین بردن علف‌های هرز اقدام کنند.

وی از صدور ۶۰۰ فقره پروانه مرتعداری در این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۶۰۰ بهره‌بردار و دامدار از مراتع دهاقان استفاده می کنند.

کد خبر 380721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.