وظیفه خود را دفاع از حق‌آبه اصفهان می‌دانیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: محیط‌زیست اصفهان نیز حق‌آبه‌ای دارد و زاینده‌رود باید تا تالاب گاوخونی جاری باشد.

پورمحمد شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آب آشامیدنی که اکنون به اصفهان و شهرهای اطراف آن انتقال داده می‌شود، در مسیر رودخانه روباز قرار داشته و به آلاینده‌های مختلف آلوده می‌شود که در شان مردم این شهرها نیست.

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: با بهره‌برداری از تونل گلاب دو، ۱۴ شهرستان از نعمت آب بهره‌مند خواهند شد که آلودگی‌های پیشین را نداشته و به تبع آن هزینه کمتری برای تصفیه این آب مصرف می‌شود؛ بنابراین امید است با افتتاح این طرح جدید مردم نیز قدر این نعمت را بدانند و آب را بهینه مصرف کنند.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۳ بودجه، از سوی شورای شهر اصفهان حمایت‌های مالی از طرح‌های انتقال آب صورت گرفته و نیاز است دولت نیز به تعهدات خود در قبال پیمانکاران عمل کند زیرا آنان با وعده و وعید دولت به این پروژه‌ها ورود کرده و حتی بیش از تعهدات خود عمل کرده‌اند.

شریعتی‌نیا خاطرنشان کرد: پیشنهاد داده‌ایم که استاندار اصفهان به شهرهای دیگر دستور دهد که مانند اصفهان بودجه‌ای را برای پرداخت بدهی پیمانکاران در کمک به این پروژه اختصاص دهند زیرا علاوه بر اصفهان شهرهای دیگری نیز از طرح‌های انتقال آب استفاده خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه برداشت‌های بی‌رویه‌ای در استان هم‌جوار وجود دارد، اظهار کرد: بارها گفته‌ایم که در وزارت نیرو، اصفهان ستیزی وجود دارد و با توجه به آنکه اصفهانی‌ها برای نظام کم نگذاشته‌اند، نباید در حق آنان کم گذاشته شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان حق‌آبه‌دار زاینده‌رود است و به عنوان شورای شهر وظیفه داریم از این حق‌آبه دفاع کنیم از طرفی دیگر محیط‌زیست اصفهان نیز حق‌آبه‌ای دارد و آب زاینده‌رود باید تا تالاب گاوخونی جاری باشد وگرنه ممکن است گاوخونی به منبع تولید ریزگردها در اصفهان تبدیل شود.

وی افزود: معتقدم با جلوگیری از سواستفاده‌ها و برداشت‌های بی‌رویه افراد و موسسات از زاینده‌رود می‌توان جاری بودن این رودخانه را به‌طور دائمی ببینیم.

کد خبر 380720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.