بازگشت مردبالشی و سفر انیمیشن ها به سئول

هفته گذشته خبری از اجرای مجدد تئاتر مرد بالشی منتشرشد و هفت فیلم انیمیشن از سوی جشنواره فیلم انیمیشن و کارتون سئول به این جشنواره دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،هر هفته می توانید مهمترین رویدادهای فرهنگ و هنر را در ایمنا بخوانید، در ادامه،مشروح این رویداد ها را میخوانید:
حضور هفت انیمیشن ایرانی در سئول: بیست و سومین دوره جشنواره فیلم انیمیشن و کارتون سئول(سیکاف)که از 26 تا 30 مرداد در پایتخت کره جنوبی برگزار خواهد شد،میزبان هفت انیمشن ایرانی خواهد بود.در این جشنواره انیمیشن های «خورده شده» به کارگردانی محسن رضاپور،«پسر دریا» ساخته عباس جلالی یکتا،«سیاه و سفید» از محمدعلی سلیمان‌زاده، «آقای گوزن» ساخته «مجتبی موسوی و «خرگوش شکارچی» به کارگردانی محمدامین کمالی ،«هیولای سیاه» به کارگردانی مشترک ریحانه کاوش و علی رئیس و «ناقص» ساخته عرفا پارس‌پور شرکت خواهند کرد.
قصر شیرین بهترین فیلم جشنواره شانگهای:جایزه بهترین کارگردانی ،بهترین فیلم وبهترین بازیگر مرد در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم شانگهای به فیلم قصر شیرین رسید.رضا میرکریمی برای کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم و حامد بهداد برای بازیگری در فیلم قصر شیرین،جام طلایی این جشنواره را دریافت کردند.
فروش114 میلیاردی سینما در سه ماه نخست سال: میزان فروش سینمای ایران در سه ماهه نخست سال ۹۸به فروشی معادل ۱۱۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان با ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۲۳ نفر بیننده رسید. میزان فروش سینمای ایران در خردادماه سال نود و هشت معادل  ۲۸میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۶۱ هزار تومان بوده است. 
افتتاح خانه ای جدید برای اهالی سینما با محوریت پژوهشی: سومین ساختمان خانه سینما در عمارت پیرنیا با تاکید بر دفاع از مجوزهای وزارت ارشاد در صدور مجوز فیلم‌های سینمایی افتتاح شد. از حدود یک سال قبل عمارت حسین پیرنیا واقع در لاله‌زار که سال‌ها قبل قرار بود با کاربری پژوهشی به‌عنوان موزه سینما استفاده شود، توسط یک گروه معمار و مرمتگر بازسازی شد تا به عنوان مرکزی پژوهشی، صنفی و فرهنگی در اختیار خانه سینما باشد.
اعلام برگزیدگان نشان عکس سال مطبوعاتی: مراسم اختتامیه سومین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی در روز پنجم تیر برگزار شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی شدند. جایزه سال انجمن ایراسوگرافی به بیتا امامی اهدا شد. اسامی برگزیدگان بدین شرح است:
بخش منتخب مردمی:
اثر سعید زارعیان با عنوان 《جنگ ستارگان》
بخش محیط زیست:
مجموعه عکس سلمان سام دلیری و تک عکس ابوالفضل نسایی
بخش پرتره:
مجموعه عکس مجید عسگری‌پور و تک عکس سجاد صفری دهکردی
بخش ورزشی:
مجموعه عکس جاوید نیک‌پور و تک عکس مهدی بلوریان
بخش مستند اجتماعی:
مجموعه عکس عبدالله حیدری و تک عکس علی نجات‌بخش‌اصفهانی
بخش عکس خبری:
مجموعه عکس خبری: مرتضی جاودیان‌اصل و تک عکس محسن بخشنده رحمتی
مرد بالشی به صحنه باز میگردد:نمایش مرد بالشی به نویسندگی مارتین مک دونا،یکی از محبوب ترین آثار این نویسنده و کارگردان بریتانیایی است که شش سال پیش،اجرای موفقی را به کارگردانی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی تجربه کرد؛بار دیگر این نمایش به کارگردانی علی سرابی و با بازی نوید محمد زاده،حمید رضا آذرنگ و بهرام افشاری از پانزدهم تیرماه  بر روی صحنه تئاتر شهرزاد،اجرا خواهد شد.

کد خبر 380693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.