مرحوم صفاری نطنزی منشأ خدمات بسیاری بود

نطنز_امام‌جمعه اصفهان گفت:  مرحوم صفاری نطنزی انسانی با صفا و صمیمیت بود و منشا اثرات و خدمات خوبی بود؛ امیدواریم همه اعمال و خدماتی که برای مردم انجام داده است مورد قبول و عنایت پروردگار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم مرتضی صفاری نطنزی، نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به مردم خوب نطنز و بادرود و دوستداران ایشان تسلیت عرض می‌کنم و تسلیت ویژه هم به خانواده گرامی آن مرحوم دارم.

وی ادامه داد: مرحوم صفاری نطنزی انسانی با صفا و صمیمیت بود و منشا اثرات و خدمات خوبی بود، امیدواریم همه اعمال و خدماتی که برای مردم انجام داده است مورد قبول و عنایت پروردگار قرار بگیرد.

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز تصریح کرد: مرحوم صفاری نطنزی انسان بسیار شریف، اخلاق‌مدار و نجیب بود. او انسانی با صفا، پیگیر مشکلات مردم و بسیار بی‌حاشیه بود که خودش را وقف مردم کرد و کارهای او از روی علم و اخلاق بود .

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی چهره‌ای بی بدیل را از دست داد و من هم به خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم و خود را شریک غم مردم نطنز می‌دانم.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درگذشت مرحوم صفاری نطنزی، اظهار کرد: ایشان از همکاران صدیق و شریف ما در مجلس بود؛ همکاری که در طول سه سال نمایندگی حضور فعال در صحن علنی مجلس و کمیسیون امنیت ملی داشت و یکی از نماینده‌های فعال در  جلسات مجمع نمایندگان استان بود. وی همواره پیگیر مشکلات حوزه انتخابیه نطنز و بادرود و قمصر مخصوصاً در زمینه آب آشامیدنی، رفع مشکلات کارخانه‌ها و مسائل عمرانی بود.

وی گفت: مرحوم صفاری از کم‌لطفی و کم‌کاری مسئولین در کشور به جهت رفع مشکلات مردم بسیار ناراحت بود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مرحوم صفاری از نمایندگان متدین و متعهد مجلس بود واقعا مورد احترام نمایندگان و از چهره‌های نجیب بود.

وی ادامه داد: وی در طول این مدت خدمات خوبی را به حوزه انتخابیه نطنز و بادرود و قمصر انجام داد در حوزه تقنین و کمیسیون امنیت ملی هم حضوری فعال داشت. مرحوم صفاری نطنزی قبل از نمایندگی مجلس هم در وزارت خارجه منشا اثرات خوبی در حوزه سیاست خارجی بود.

عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم نائین در مجلس دهم، گفت: مرحوم صفاری نطنزی از انسان‌های وارسته و برجسته نظام و در حوزه سیاست خارجی استاد بود .

وی اضافه کرد: فعالیت ایشان در کمیسیون و مجمع نمایندگان استان بسیار چشمگیر و به طور جدی پیگیری مسائل و مشکلات مردم بود. وی باوجود شرایط بیماری باز هم از پیگیری مسائل حوزه انتخابیه و رفع مشکلات مردم کوتاهی نکرد.

حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد، نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحوم صفاری انسانی مودب،  محترم و پیگیر بود، اظهار کرد: وی دوستی گرامی برای ما بود و همواره از تجربیات ایشان استفاده می‌کردیم. قطعاً فقدان مرحوم صفاری نطنزی برای مجلس یک ضایعه بزرگ است و برای ما هم غیر مترقبه بود ایشان مورد احترام همه مردم و همه نمایندگان مجلس بود.

حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مرحوم صفاری نطنزی  یک انسان بی‌آزار و بی‌ادعا و متواضع بود. وظیفه نمایندگی را در حوزه نظارت و قانون‌گذاری به خوبی ایفا کرد .

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم به شکل بسیار خوبی جای ایشان در مجلس پر شود و ما هم آمادگی همکاریجهت رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه را داریم.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس دهم، تصریح کرد: مرحوم صفاری با توجه به تجربه بسیار گرانبهایی که در طول مدت فعالیت نمایندگی و حوزه دیپلماتیک داشتند بسیار فعال و از تجربیات و توانمندی بالایی برخوردار بود.

وی افزود: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطالبی که از طریق ایشان وارد صحن می‌شد از پختگی کامل برخوردار بود. در کارش بسیار قوی عمل می‌کرد. انسانی بسیار صبور بود .اهل هیجانات و احساسات و کارهای نسنجیده نبود. با طمانینه عمل می‌کرد و بسیار اخلاق‌مدار بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در طول سه سال نمایندگی علی‌رغم همه ناملایمات یکبار از حالت عادی خارج نشد. وی با وضعیت بیمارگونه که داشت مسائل و موضوعات کمیسیون و مجلس را پیگیری می‌کرد.

ذوالنور گفت: یکی از دغدغه‌های وی در دیدار با وزرات و در کمیسیون موضوع اتباع افغانی و مشکلات جمعیتی و موضوع کارخانه‌ها در حوزه انتخابیه نطنز و بادرود بود تا این مشکلات رفع شود.

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس اظهار کرد: سه سال همکاری با ایشان در مجلس برای خودم تجربه گرانبهایی بود. هیچ نقطه ضعفی از ایشان ندیدیم. آدم بسیار پرتلاش و دلسوز و پاکدستی بود .

وی یادآور شد: ایشان یک بار به من گفت از آن طرف که آمدیم خیلی پول خرج نکردیم ولی این طرف این همه هزینه کردیم و باز هم متهم هستیم. ای کاش بیشتر قدر نیروهای ارزشمندی  مثل مرحوم صفاری نطنزی را می‌دانستیم . انشاالله در ادامه مسیر بهترین اتفاقات برای مردم منطقه نطنز و بادرود رقم بخورد.

به گزارش ایمنا، مرحوم مرتضی صفاری نطنزی، نماینده حوزه انتخابیه نطنز، بادرود و قمصر در مجلس دهم بود که صبح روز چهارشنبه_۵ تیرماه ۹۸_ به علت ابتلا به بیماری سرطان در بیمارستان نیکان تهران درگذشت و امروز جمعه_۷ تیرماه ۹۸_ در زادگاهش به خاک سپرده شد.

کد خبر 380672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.