عراقی‌های خشمگین به سفارت بحرین حمله کردند

عراقی های خشمگین در اعتراض به میزبانی منامه از نشست آمریکایی-صهیونیستی اخیر، با حمله به سفارت بحرین در بغداد و پائین کشیدن پرچم این کشور، پرچم فلسطین را به جای آن نصب کردند.

به گزارش ایمنا، صدها شهروند عراقی با حمله به سفارت بحرین در منطقه المنصور بغداد، طرح موسوم به «معامله قرن» و کنفرانس اقتصادی منامه را که عراق آن را تحریم کرده بود، محکوم کردند. تظاهرکنندگان خشمگین همچنین پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را به آتش کشیدند. نیروهای امنیتی با بستن تمامی راه‌های منتهی به سفارت بحرین، مردم را متفرق کردند.

بر اساس اخبار پنجشنبه شب پایگاه خبری سومریه نیوز؛ با ورود نیروهای وزارت کشور به مقر سفارت بحرین، اوضاع تحت کنترل است. کمیته روابط خارجی مجلس عراق به نبیل شعث نماینده محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اطمینان داده که موضع عراق در حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با معامله قرن، ثابت است.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ تیرماه) نشست منامه در بحرین با عنوان جعلی "صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی" در قلب یک کشور عربی برگزار شد تا مقدمه‌ای برای اجرای معامله قرن باشد. نمایندگانی از کشورهای عربی شامل: مغرب، اردن، مصر، امارات و عربستان سعودی به علاوه میزبان در این نشست حضور داشتند. اما، همه گروه‌های فلسطینی به اتفاق این نشست را تحریم و از شرکت در آن خودداری کردند.

طرح معامله قرن شامل انضمام کامل قدس اشغالی به سرزمین‌های اشغالی (رژیم صهیونیستی)، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود و تعیین منطقه " ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

"جرد کوشنر" مشاور و داماد "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا دو روز پیش در سخنرانی خود در "نشست منامه" با این ادعای پوشالی که سرمایه گذاری پیش شرط پایان درگیری‌ها است، از توطئه اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری در قالب طرح "معامله قرن" پرده برداشت.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شد، ولی برخی مقام های عربی با حضور در آن برخلاف افکار عمومی خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 380660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.