آتش بلای جان زنجان/تهدید کلاس‌های فرسوده برای دانش‌آموزان لرستانی

در بسته خبری امروز از کاهش تیراژ روزنامه در ایلام تا کاشت حلزون در کرمانشاه و شعله‌ور شدن آتش‌ کوه ماهور باشت را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غرب کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

چاپخانه‌های ایلام با مشکل کمبود «کاغذ» مواجه هستند

ایلام: جلیل آرامیان، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان ایلام گفت: کمبود کاغذ به معضل مهمی برای چاپخانه‌داران در استان تبدیل شده که این امر موجب کاهش تیراژ روزنامه‌ها در ماه‌های اخیر شده است.

نوجوان ۱۱ ساله‌ ایلامی قربانی بازی با اسلحه شد

ایلام: نوجوان ۱۱ ساله‌ ساکن بخش «مورموری» در ایلام، بر اثر بازی با اسلحه شکاری از ناحیه‌ سر مصدوم شد و جان باخت.

۳ نفر در رودخانه «گنجوان» ایلام غرق شدند

ایلام: ​عباس زیدی، مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان ایلام گفت: ساعت ۱۶ امروز پنج شنبه_۶ تیرماه_ سه نفر در رودخانه گنجوان از توابع دهستان بولی بخش چوار ایلام غرق که یک تن از آنان از آب بیرون کشیده شد.

***************************************************************************************************************

درگیری مسلحانه قاچاقچیان با مأموران یگان حفاظت منابع‌طبیعی

چهارمحال و بختیاری: آیت حسنی، رییس اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان از مجروح شدن مأمور یگان حفاظت منابع‌طبیعی بخش منج این شهرستان در درگیری با قاچاقچیان خبر داد و گفت: هویت ۳ نفر از متخلفان شناسایی شده است.

آبرسانی سیار به ۵۰ روستا در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: سهراب بهرامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر آبرسانی در ۵۰ روستای استان که ۱۴ هزار نفر جمعیت دارند به‌صورت سیار انجام می‌شود که اکثرا مربوط به روستاهای لردگان هستند.

آغاز پرداخت خسارت به مزارع پرورش ماهی

چهارمحال و بختیاری: پرویز منصوری، مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت پرداخت خسارت به مزارع پرورش ماهی که در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند، گفت: تا ۱۰ روز آینده بر اساس مصوبه دولت پرداخت خسارات به آن‌ها آغاز می‌شود.

*****************************************************************************************************************

روستاهای زنجان در معرض تنش آب

زنجان: رضا کابلی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: با وجود بارندگی‌ها، منابع آبی استان زنجان همچنان تشنه بوده و تنش آبی در روستاهای زنجان وجود دارد.

کاهش قیمت شیشه در زنجان

زنجان: مجید بابایی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر قیمت شیشه کاهش یافته است، گفت: این موضوع به دلیل تولید مواد پیش‌ساز شیشه با قیمت پایین در کشور افغانستان است.

آتش به جان علف‌های هرز در زنجان افتاده است

زنجان: فؤاد حبیبی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از انجام روزانه ۱۵ تا ۲۰ عملیات اطفای حریق علف‌های هرز در زنجان خبر داد و گفت: عدم رعایت نکات ایمنی از مهمترین علل آتش‌سوزی است.

***************************************************************************************************************

جشنواره‌ توت‌فرنگی شیان

کردستان: جشنواره توت‌فرنگی برای دومین سال متوالی در روستای شیان برگزار شد، جشنواره‌ای که علاقه‌مندان به طبیعت و زیبایی‌های شیان را در این روستا جمع کرده بود.

افزایش ورود پرونده‌های قضائی به دادگستری بیجار

کردستان: ابوذر شریف‌پور، رییس دادگستری بیجار از افزایش پرونده‌های قضائی ورودی به دادگستری در سال جاری نسبت به سنوات گذشته خبر داد.

عملیات احداث نخستین مسیر دوچرخه‌سواری در سنندج آغاز شد

کردستان: فواد کریمی، مدیر شهرداری منطقه سه سنندج گفت: عملیات احداث نخستین مسیر دوچرخه‌سواری به متراژ شش کیلومتر از ابتدای میدان حجاب تا ورودی ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد سنندج آغاز شد.

****************************************************************************************************************

کاشت حلزون در کرمانشاه؛ در پیچ پایان

کرمانشاه: حسین رضایی، مسئول راه‌اندازی کاشت حلزون در کرمانشاه گفت: سالانه ۸۴ نفر در غرب کشور نیاز به کاشت حلزون دارند و این تعداد در کرمانشاه ۲۹ نفر است.

شناسایی ۱۰ باند سرقت در کرمانشاه

کرمانشاه: علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی ۱۰ باند سرقت و کشف اموال مسروقه به ارزش ۵۲ میلیارد ریال طی ۱۰ روز اخیر در استان خبر داد.

بیش از ۹۵ درصد از مطالبات گندمکاران کرمانشاه پرداخت شده است

کرمانشاه: ماشالله ارویسی، مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه ۹ گفت: تاکنون ۱۱۳ هزار و ۲۱۴ تن گندم مازاد بر نیاز، از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده است.

***************************************************************************************************************

آتش‌ کوه ماهور باشت مجددا شعله‌ور شد

کهگیلویه و بویراحمد: مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اعلام خبر آتش‌سوزی مجدد در کوه باشت از جوانان و بسیجیان شهرهای باشت و گچساران درخواست کمک کرد.

کاهش ۱۴ درصدی ازدواج در گچساران

کهگیلویه و بویراحمد: عطاء‌الله گرجی‌نژاد، رییس ثبت احوال گچساران با بیان اینکه ۱۴درصد آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۰۳ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

غارت آب روستاییان کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: ​فیض‌الله پاسره، مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تحلیلی سرانگشتی متوجه می‌شویم عده‌ای سودجو ۱۱.۷ میلیون مترمکعب آب روستایی استان را به سرقت می‌برند.

****************************************************************************************************************

کلنگ احداث سد «مخملکوه» در خرم‌آباد به زمین زده شد

لرستان: با حضور وزیر کلنگ‌ احداث سد مخزنی «مخملکوه» خرم‌آباد بر زمین زده شد.

پرداخت کامل هزینه اجاره‌بها به خانوارهای سیل‌زده

لرستان: رضا خواجه‌ای، رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان از پرداخت ۵۲ میلیارد تومان بلاعوض تعمیری به سیل‌زدگان استان خبر داد و گفت: هزینه اجاره‌بها به طور کامل به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود.

وجود ۴۷۹۰ کلاس تخریبی در لرستان

لرستان: محمد چگنی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هم اکنون ۶۹ پروژه در حال ساخت در سطح استان وجود دارد که برای تکمیل آنها به ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

***************************************************************************************************************

شکیل ۱۰ پرونده حقوق عامه در نهاوند

هادی مصطفوی، دادستان نهاوند از تشکیل بیش از ۱۰ پرونده در حوزه حقوق عامه خبر داد و گفت: حوزه قضایی نهاوند به لحاظ پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از جرم به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر استان شناخته شد.

گلخانه‌ها بیشترین واحد فعال در میان صنایع همدان

محمد خدادادی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای همدان برخلاف دیگر صنایع فعال هستند به طوری که واحدهای گلخانه‌ای کمترین واحد تعطیل را دارند.

تملک حریم هگمتانه ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

هادی جعفری‌نژاد، رییس امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به برآوردها تملک حریم تپه هگمتانه ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 380655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.