اصفهان در صنعت چوب حرفی برای گفتن دارد

رییس اتحادیه مصنوعات چوب گفت: تنها شهری که امسال موفق به برگزاری نمایشگاه صنعت چوب و یراق آلات شد اصفهان بود و همین نشان می دهد که اصفهان در صنعت چوب و یراق آلات حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد شادمند، عصر پنج شنبه _ششم تیرماه_ در نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی صنعت چوب و مدیران و مسئولان دولتی که در محل پاویون محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه مسیر اصلی ارائه محصولات به بازار است و اصحاب رسانه و مطبوعات وظیفه دارند تا با تشویق عموم به شرکت در نمایشگاه ها در رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی سهیم شوند.

وی افزود: بسیاری از مردم هنوز گمان می کنند که کیفیت تولیدات داخلی قابل مقایسه با  محصولات خارجی نیست اما باید به تولید کننده ایرانی اعتماد کنیم.

رییس اتحادیه مصنوعات چوب خاطر نشان کرد: لازم است تا مکانی برای تشکیل مرکز صنعت چوب و یراق آلات اصفهان در نظر گرفته شود و فعالان این حرفه در آن مکان ساماندهی شوند. تشکیل مرکز صنعت چوب و یراق آلات در اصفهان نه تنها موجب رونق تولید می شود بلکه کمک زیادی به اقتصاد شهر می کند.

شادمند ادامه داد: باید از تداخل برگزاری نمایشگاه ها در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های استان اصفهان جلوگیری شود تا هر نمایشگاه با استقبال مناسبی از سوی مخاطبان خود روبرو شود. توجه به روحیات تولید کننده و تقویت امید در فعالیت های تولیدی موجب رشد و توسعه اقتصادی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات صنعت چوب و یراق آلات کشور گفت: قوانینی که درباره این صنعت وجود دارد اجرا نمی شود، البته بسیاری از قوانین نیز دارای مشکلات هستند اما تولید کننده به اجرای قوانین دارای مشکل نیز راضی است زیرا قانون بد بهتر از بی قانونی است. انتقاد به مسئولان این صنعت جوابی جز برخورد با منتقدان در پی نخواهد داشت. نباید به تولید کننده در شرایط جنگ اقتصادی سخت بگیریم بلکه باید با حمایت از خط تولید مسیر رشد و توسعه اقتصادی را هموار کنیم.

همچنین بهزاد خانی، مدیر بازرگانی شرکت برگزار کننده نمایشگاه چیستا نیز در این نشست گفت: هیچ یک از شهر های ایران در سال گذشته ظرفیت مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه نداشتند. ۷۰ درصد غرفه داران نمایشگاه در سال های پیش وارد کنندگان صنعت چوب و یراق آلات بودند و تولید کنندگان کمتر در این حوزه فعالیت می کردند اما امسال بیش از ۹۵ درصد غرفه داران نمایشگاه را تولید کنندگان این صنعت تشکیل می دهند.

وی افزود: تولید کنندگانی که در نمایشگاه امسال شرکت کرده اند در حوزه هایی همچون ام دی اف، نئوپان و ماشین آلات تخصصی فعالیت می کنند و تعامل بسیار سازنده ای میان اتحادیه صنعت چوب و یراق آلات و تولید کنندگان شکل گرفته است.

کد خبر 380647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.