عدالت گستری هزینه دارد

گلپایگان- امام جمعه موقت گلپایگان گفت: تحول در نظام آموزش و پرورش می‌تواند پرونده‌های دادگستری را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام مصطفی شیخعلی امروز (پنجشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: شهید بهشتی برای اعتلای جامعه اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد تاجایی که تدوین قانون اساسی توسط ابرمردی مانند شهید بهشتی تدوین شد.

وی با بیان اینکه وقایع سال ۶۰ نیاز به بازخوانی دارد تا جایگاه شهادت ترویج شود، خاطرنشان کرد: به کارگیری قضات جوان و شجاع و مبارزه قاطع با فساد اقتصادی از مطالبات شهید بهشتی در دستگاه قضا است.

امام جمعه موقت گلپایگان با اشاره به آمار بالای پرونده‌های دادگستری در سال گذشته، گفت: تحول در نظام آموزش و پرورش می‌تواند پرونده‌های دادگستری را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه تحول در دستگاه قضا راه رسیدن به عدالت و ایجاد جامعه سالم و به دور از فساد را در جامعه میسر می‌کند، گفت: عدالت گستری هزینه دارد و ممکن تلخ باشد بنابراین باید برای اجرای عدل و عدالت مطلق هزینه متحمل شویم.

مطالبه شهید بهشتی اجرای عدالت در جامعه اسلامی بود

در ادامه نجفعلی علیان رییس دادگستری گلپایگان اظهار کرد: مطالبه شهید بهشتی اجرای عدالت در جامعه اسلامی بود و می‌بینیم که در تدوین قانون اساسی برای حقوق ملت و اجرای عدالت موثر بودند.

وی گفت: شهید بهشتی متعلق به تمام ملت و سران سه قوه در نظام حاکمیتی است بنابراین هر ساله باید مراسم یادبودی برای فراموش نشدن یاد و خاطره آن برگزار شود.

رییس دادگستری گلپایگان تصریح کرد: اجرای عدالت و مبارزه با فساد پیش زمینه عدالت است که می‌تواند زمینه‌های فساد در حوزه کاریمان را از بین ببریم  تا مقیدتر، مستحکم تر فعالیت کنیم.

کد خبر 380636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.